۰ نفر

طیب نیا: گشایش های برجامی در راه است

توسعه بازار سرمایه در سایه تقویت تولید ملی

۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۶
کد خبر: 138478
توسعه بازار سرمایه در سایه تقویت تولید ملی

علی طیب نیا در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بورس عنوان کرد که بدون حل مساله تولید، بازار سرمایه هم از رونق برخودار نخواهد بود.

 اقتصاد آنلاین - سمانه برمخ‌شاد؛ علی طیب نیا امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بورس تصریح کرد: شرکت در جلسات تودیع و معارفه یادآور آن است که زمان و فرصت خدمت به مردم محدود است به گزارش اقتصاد آنلاین، وی همچنین یادآور شد: بسیار متاسفم که ناگزیر به پذیرش استعفای فطانت در زمان پایان مدیریت برخی اعضای سازمان بورس شدم چرا که محمد فطانت در دوره سختی سکان بازار سرمایه را به عهده داشت که عده ای از دوستان از پذیرش این مسئولیت امتناع می ورزیدند.

طیب نیا تصریح کرد: بازار سرمایه ما مسیر خودش را در راستای حرکت به سمت جایگاه شایسته خودش یعنی تامین مالی بنگاه های بزرگ و تامین مالی بلند مدت پیدا کرده است. وی همچنین خاطر نشان کرد ؛ محمدی نیاز به معرفی ندارد و برای مدتی او را در بازار سرمایه به کار گرفتیم.

آن چیزی که برای دولت و ما در وزارت اقتصادی و دارایی مهم است دستیابی به رشد اقتصادی پایدار، تقویت تولید درون زا و کاهش آسیب پذیری نظام نسبت به تکانه های داخلی و خارجی است چراکه بدون تقویت توان تولید، جایگاه ایران اسلامی در صحنه بین الملل ارتقا نمی یابد.

وی خاطر نشان کرد: همه سازمان ها باید یک اولویت راهبردی را دنبال کنند و آن تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است. ما ١٢برنامه ملی در ستاد اقتصاد مقاومتی مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی تبیین کردیم.

طیب نیا همچنین گفت: یکی از پروژه های مهمی که در برنامه ملی ارتقا توان تولید کشور پیش بینی شده، توسعه بازار سرمایه است و تامین مالی بلند مدت و تامین مالی بنگاه های بزرگ باید توسط بازار سرمایه صورت بگیرد.

در وزارت اقتصاد و دارایی، مرکزی برای پایش برنامه ها ایجاد شده که هر ١٥ روز یک بار گزارشی از وضعیت پیشرفت ١٢ پروژه ارایه می دهد. همچنین تامین مالی از طریق بازار سرمایه از ٣٠ هزار میلیارد در سال ٩٣ به ١٠٠ هزار میلیارد در سال ٩٤ رسید.

طیب نیا در بخش دیگری از سخنان خوداضافه کرد: اگر می خواهیم نقش بازار سرمایه در بازار اولیه ارتقا یابد لازم است بازار ثانویه کارآمد داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید بازار اولیه پر رونق شفاف کارآمد و با قدرت نقد شوندگی دارایی ها داشته باشیم و هدف های  بعدی توسعه کمی بازار و افزایش ضریب نفو در سرمایه است و این اولین بار است در تاریخ ایران چنین برنامه ریزی صورت می گیرد.