۰ نفر

دیدار روسای جمهور ایران، روسیه و آذربایجان در باکو

۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۴۷
کد خبر: 138407
دیدار روسای جمهور ایران، روسیه و آذربایجان در باکو

روسای جمهور ۳ کشور ایران، روسیه و آذربایجان روز ۱۸ مرداد در باکو درمورد کریدور ترانزیتی شمال- جنوب با یکدیگر رایزنی می کنند.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات ایران و المار مامدیاروف، وزیر امور خارجه آذربایجان روز سه شنبه در نشستی اعلام کردند، روسای جمهور 3 کشور ایران، روسیه و آذربایجان روز 8 اوت18 مرداد) در باکو درمورد کریدور ترانزیتی شمال- جنوب با یکدیگر رایزنی می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس بیانیه صادر شده از سوی بخش مطبوعات وزارت امور خارجه آذربایجان: «وزرا خاطر نشان ساختند که کوریدور ترانزیتی شمال- جنوب یکی از موضوعات اصلی در نشست 3 جانبه روسای دولت ها خواهد بود و ابراز اطمینان کردند که این پروژه نقشی مهم در توسعه همکای های میان منطقه ای ایفا خواهد کرد.

دو طرف بر اهمیت این نشست سه جانبه تاکید کردند.

قرار است واعظی، رئیس مشترک کمیسیون همکاری های اقتصادی، تجاری و بشردوستانه ایران و آذربایجان در باکو بماند و مقدمات سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان را فراهم کند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آذربایجان، مامیدیاروف و واعظی از سطح همکاری های دو کشور در زمینه حمل و نقل، داروسازی، صنایع ماشین سازی، نفت و گاز، صنعت انرژی و کشاورزی، گردشگری و سایر زمینه ها ابراز رضایت کرده اند.

کوریدور ترانزیتی شمال- جنوب، شمال اروپا و جنوب شرق آسیا را از طریق سیستم های ریلی 3 کشور ایران، روسیه و آذربایجان به هم متصل خواهد کرد.