۰ نفر

حذف یارانه ۵۰ نماینده مجلس

۴ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۴۲
کد خبر: 137114
حذف یارانه ۵۰ نماینده مجلس

۵۰ نفر از پذیرفته شدگان جدید مجلس شورای اسلامی قبلاً یارانه دریافت می کردند که پس از نمایندگی، یارانه آنان حذف شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، معاون وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی با بیان این که یارانه افراد پردرآمد را صرفاً بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی حذف کرده ایم گفت: ۵۰ نفر از پذیرفته شدگان جدید مجلس شورای اسلامی قبلاً یارانه دریافت می کردند که پس از نمایندگی، یارانه آنان حذف شد.

احمد میدری در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما اظهار داشت: امسال حداکثر 200 هزار نفر را برای حذف یارانه به سازمان هدفمندی اعلام کرده بودیم که مشخص شد یارانه بخش قابل توجهی از آنها قبلاً‌ قطع شده است.

وی با تاکید بر اینکه قانون مشخص کرده است که یارانه چه افرادی باید حذف شود، گفت: اعضای هیئت علمی و قضات از جمله این افراد هستند.

میدری با اشاره به اینکه مجلس کد ملی همه نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد، افزود: 50 نفر از پذیرفته شدگان جدید مجلس شورای اسلامی قبلاً یارانه دریافت می کردند که پس از نمایندگی، یارانه آنان حذف شده است.

وی بااشاره به اینکه امسال یارانه هیچ کس به علت شاخص هایی مانند دارایی آنان حذف نشده است، گفت: در قانون مقرر شده است که سه دهک پر درآمد باید از دریافت یارانه حذف شوند که با شاخص های مختلف می توان دهک های پر درآمد را شناسایی کرد.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که ملاک حذف یارانه ها چیست؟ گفت: مجلس در سال 94 ضوابط مشخصی را اعلام نکرده بود امّا امسال ضوابط مشخصی مانند حذف یارانه اعضای هیئت علمی و قضات اعلام شده است.

میدری افزود: یارانه شاغلانی حذف شد که در آمد آن ها بالاتر از حد تعیین شده بود و تماس تلفنی هم با آن ها گرفته نشده است امّا در صورت اعتراض تماس گرفته می شود.