۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

روند ادامه دار افت و خیز شاخص

۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۰
کد خبر: 135975
 روند ادامه دار افت و خیز شاخص

اگر چه شاخص بازار سرمایه در آخرین روز معاملات هفته گذشته نسبت به آغاز هفته اندکی رشد کرد اما در مجموع بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت با نوسان روبه رو بود و همچنان در انتظار اتفاقی برای خروج از این وضعیت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شاخص بازار سرمایه که اولین روز هفته جاری را با ریزش 333 واحدی نسبت به آخرین روز کاری هفته پیش از آن آغاز کرد.

در اولین روز هفته جاری نگرانی از پیامدهای آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی بر وضعیت گروه پتروشیمی و به ویژه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس باعث شد که نماد این شرکت در تابلوی معاملات افت کرده و شاخص کل را کاهش دهد.

در معاملات روز یکشنبه روند نزولی شاخص متوقف شد و شاهد رشد اندک شاخص بودیم، در این روز  782میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 216میلیارد تومان در 58 هزار نوبت  دادوستد شد و شاخص بورس با رشد اندک 47 واحدی در ارتفاع 73 هزار و 764واحد قرار گرفت.

روند صعودی شاخص در روز دوشنبه نیز ادامه یافت و با رشد اندک 52 واحدی نسبت به روز قبل به 73 هزار و 816 واحد رسید. در این روز بیشترین تاثیر مثبت بر افزایش شاخص مربوط به  نام نمادهای معاملاتی رمپنا، فخوز و وبملت بود و در مقابل نمادهای معاملاتی شپنا، فارس و تاپیکو با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

در روز سه شنبه شاخص بازار سرمایه با افت 80واحدی در ارتفاع 73هزار و 736 واحد قرار گرفت. اما در روز چهارشنبه شاهد رشد اندک شاخص بودیم، دماسنج بازار سرمایه با رشد 26 واحدی در مسیر صعود قرار گرفت و در ارتفاع  73 هزار و  763واحدی ایستاد.

بر اساس این گزارش شاخص بازار سرمایه در آخرین روز معاملات هفته سوم تیرماه نسبت به اولین روز این هفته اندکی بالاتر ایستاد اما به هر حال در ادامه روند هفته های گذشته همچنان شاهد نوسان در بازار سرمایه هستیم.