۰ نفر

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی:

ارز دیجیتال به طور جدی پیگیری می‌شود

۹ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۳۳
کد خبر: 289725
ارز دیجیتال به طور جدی پیگیری می‌شود

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: موضوع ارز دیجیتال به طور جدی دنبال می شود و بانک مرکزی تصمیم گیری نهایی را برعهده دارد.

«نادر آریا» گفت: 2 ماه پیش تفاهمنامه ای در این باره بین وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان فناوری اطلاعات منعقد شد و وظایف برای هرکدام مشخص شده است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح به 2 موضوع فقدان بدهی مالیاتی و تعیین ارزش معاملاتی ملک نیاز دارد؛ بنابراین سامانه ای برای اطلاع از میزان بدهی مالک در حال انجام است.

نادری بیان داشت: سرویس های لازم برای تعیین ارزش معاملاتی املاک نیز درحال پیاده سازی است و بزودی نسخه آزمایشی آن راه اندازی می شود.

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در زمینه فناوری اطلاعات گفت: نسخه آزمایشی تا 2 ماه آینده در شهر تهران راه اندازی می شود و پس از موفقیت تا پایان سال به کل کشور تعمیم داده می شود.

به گفته وی، اجرای این طرح به مردم کمک می کند بدون نیاز به مراجعه به واحدهای مالیاتی، مالیات ملک خود را پرداخت کنند.

** اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت امور اقتصادی و دارایی

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و فناوری وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در این وزارتخانه گفت: همه خدمات مورد نیاز مردم و فرایندهای لازم در درگاه وزارت قرار گرفته است تا مردم براحتی در جریان امور قرار بگیرند.

نادری به تعریف 23 پروژه اولویت دار در دولت برای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد که پنج طرح آن به وزارت امور اقتصاد و دارایی مربوط می شود.

به گفته وی، 33 پروژه کلیدی در بخش فناوری اطلاعات وزارت امور اقتصاد و دارایی دنبال می شود.

** ارز دیجیتال به طور جدی پیگیری می شود

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: موضوع ارز دیجیتال به طور جدی دنبال می شود و بانک مرکزی تصمیم گیری نهایی را برعهده دارد.

وی مهمترین طرح های فناوری اطلاعات وزارت امور اقتصادی و دارایی را طرح جامع خزانه الکترونیک، مالیات الکترونیک، سامانه یکپارچه امور گمرکی، سامانه صدور مجوزها و سامانه بیمه مرکزی اعلام کرد.