۰ نفر

واردات تجهیزات استخراج ارز دیجیتال به ونزوئلا ممنوع شد

۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۳۳
کد خبر: 276012
واردات تجهیزات استخراج ارز دیجیتال به ونزوئلا ممنوع شد

مقامات دولتی ونزوئلا واردات تجهیزات استخراج ارز دیجیتال از جمله بیت کوین را ممنوع اعلام کردند.

به گزارش کوین تلگراف، در حالی که کشور ونزوئلا به دلیل قیمت پایین انرژی، ارزان‌ترین کشور دنیا برای استخراج ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین به شمار می‌‍رود، مقامات دولتی این کشور برای حمایت از پول ونزوئلا و ارز رمزنگاری شده پترو ورود تجهیزات ماینینگ به این کشور از جمله برخی دستگاه‌های کارت گرافیک، رایانه و تجهیزات اسیک را ممنوع اعلام کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، نکته جالب توجه در جدیدترین دستور مقامات دولتی ونزوئلا این است که دولت این کشور چندی پیش ارز دیجیتال رسمی خود با نام پترو با پشتوانه نفت را عرضه کرده بود اما حالا دولت ونزوئلا در شرایطی که ونزوئلا دچار نزول اقتصادی شده، از فعالیت ماینرها در این کشور استقبال نمی‌کند.

استخراج هر بیت کوین در ونزوئلا ۵۳۰ دلار آب می‌خورد!

هم اکنون شهر کاراکاس قطب استخراج بیت کوین در دنیا است چرا که استخراج هر بیت کوین در ونزوئلا فقط ۵۳۰ دلار هزینه دارد و این کشور ارزانترین نقطه دنیا برای استخراج ارزهای دیجیتالی به شمار می‌رود که حالا با ممنوعیت شرایط متفاوتی دارد.

گفتنی است، بولیوار به عنوان پول رسمی ونزوئلا ۹۹/۹۹ درصد از ارزش خود را در طی ۵ سال گذشته از دست داده و نرخ تورم نیز به ۱۶۱۴۷ درصد در سال رسیده است. پول ملی ونزوئلا به دلیل سیاست‌های اشتباه اقتصادی بی‌ارزش شده و مردم این کشور تمایل زیادی به خرید بیت کوین و ماینینگ برای به دست آوردن درآمد بالا دارند.