۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رکود در بازار ارزهای دیجیتال/ آیا پول مجازی رو به فراموشی می‌رود؟

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶
کد خبر: 272828
رکود در بازار ارزهای دیجیتال/ آیا پول مجازی رو به فراموشی می‌رود؟

آمارها نشان می‌دهد که بازار ارزهای دیجیتال طی دو ماه اخیر با رکود نسبی مواجه شده است.

اقتصادآنلاین-محمد ممتازپور؛ در حال حاضر بیت کوین به عنوان پرارزشترین سکه مجازی با حدود 8200 دلار در حال معامله است و اتریوم در حدود 700 دلار و ریپل 0.70  دلار ارزش دارد.

این درحالی است که ارزش بیت کوین در دسامبر سال گذشته میلادی (آذر ماه) به مرز 20 هزار دلار نزدیک شد و چشم سرمایه گذاران و حتی سیاستمداران را نیز به سمت خود جلب کرد.

ارزش بازار سکه‌های مجازی در دو ماه اخیر نیز نوسانات نسبتا کمی را تجربه کرد و این سوال را در اذهان به وجود آورد که آیا تب و تاب خرید ارز‌های دیجیتال پایان یافته است؟

امیررضا تنومند کارشناس ارزهای دیجیتال در این باره به اقتصادآنلاین گفت: شاید نوسانات اخیر نشان دهنده افت استقبال از این نوع  ارزها باشد؛ اما از طرفی هم بیان گر آن است که سرمایه گذاران احساسی در حال خارج شدن از این بازار هستند و در آینده شاهد ثبات بیشتری در این بازار خواهیم بود.

وی افزود: پول‌های مجازی، بخشی بزرگی از آینده اقتصاد جهان را به خود اختصاص خواهند داد و اینکه در برخی مواقع صحبت از اتمام فعالیت آن‌ها مطرح می‌شود به هیچ وجه صحت ندارد.

به گفته این کارشناس استقبال مردم به ارزهای دیجیتال روند ارزش  آن‌ها را رقم می‌زند و هرگاه مردم به خرید هریک از این نوع ارزها علاقه نشان دهند، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند و هرگاه مردم روی خوشی به استفاده از این نوع پول‌ها نشان ندهند ارزش بازار آن‌ها افت خواهد کرد.

تنومند اظهار کرد: به همین دلیل است که طی دو ماه اخیر شاهد نوسانات عجیب و غریب در بازار ارزهای مجازی نیستیم و به نظر می‌رسد که میزان عرضه و تقاضا در این بازار به یک ثبات نسبی رسیده است.

وی افزود : البته اخبار و حمایت یا عدم حمایت بانک‌ها و دولت‌ها از ارزهای مجازی تاثیر مستقیمی روی ارزش آن‌ها دارد؛ اما تاثیر آن‌ها چندان ثباتی ندارد و تنها برای چند ساعت قیمت‌ها را صعودی و یا نزولی می‌کند.

این کارشناس ارز‌های مجازی با بیان اینکه در آینده شاهد تولد سکه‌های مجازی جدید خواهیم بود ، گفت : بیت کوین در اوایل سال 2017 میلادی کمتر از هزار دلار ارزش داشت و استقبال تصاعدی مردم از این نوع ارز ، باعث افزایش قیمت آن شد و حالا این ارز حدود 8 هزار دلار ارزش دارد که این نشان دهنده ظهور عصر جدید در اقتصاد جهان است.