۰ نفر

کمبریج انالیتیکا هم ارز دیجیتال اختصاصی راه انداخت

۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۲۴
کد خبر: 265167
کمبریج انالیتیکا هم ارز دیجیتال اختصاصی راه انداخت

کمبریج انالیتیکا شرکتی که عامل رسوایی بی سابقه شبکه اجتماعی فیس بوک بوده، سال گذشته ارز دیجیتال اختصاصی خود را ابداع کرده و تلاش کرده از این طریق درآمد قابل توجهی کسب کند.

به گزارش ورج، سکه های دیجیتال این شرکت به افراد کمک می کند تا داده های شخصی خود را به طور آنلاین ذخیره کنند. البته مشخص نیست کمبریج انالیتیکا از محل ارائه این خدمات چه مقدار درآمد کسب کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، به گفته بریتانی کیسر کارمند سابق این شرکت که روز گذشته در پارلمان بریتانیا به ادای شهادت پرداخت، کمبریج انالیتیکا که به اطلاعات بیش از 87 میلیون نفر از کاربران فیس بوک به طور غیرقانونی دسترسی یافته و حریم شخصی آنها را نقض کرده، امیدوار بوده از این طریق 30 میلیون دلار درآمد کسب کند. در حال حاضر مشخص نیست کمبریج انالیتیکا هنوز در این زمینه فعالیت دارد یا خیر.

کمبریج انالیتیکا همچنین تلاش کرده یک ارز دیجیتال دیگر را هم به نام دراگون کوین ابداع کند و به منظور جذب سرمایه گذاری تعدادی سرمایه گذار را به یک سفر تفریحی به ماکائو برده است. این سکه ها مورد حمایت یکی از اوباش و گانگسترهای معروف ماکائو به نام ون کوک کویی با نام مستعار بروکن توت بوده اند. ظاهرا کمبریج انالیتیکا عرضه ارز دیجیتال خود را از اواسط سال 2017 آغاز کرده است.

این کارمند سابق کمبریج انالیتیکا همچنین افشا کرده که تعداد افرادی که داده های خصوصی آنها توسط این شرکت سرقت شده بسیار بیشتر از 87 میلیون نفر است و ابعاد دقیق این پرونده هنوز مشخص نشده است.