۰ نفر

استفاده از ارزهای دیجیتال در پاکستان ممنوع شد

۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۰۱
کد خبر: 262383
استفاده از ارزهای دیجیتال در پاکستان ممنوع شد

بانک مرکزی پاکستان با انتشار دستورالعملی، استفاده از ارزهای مجازی را در مبادلات این کشور، ممنوع و غیرقانونی اعلام کرد.

در دستورالعمل بانک مرکزی پاکستان به مدیران ارشد بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و ارائه دهندگان خدمات مالی آمده است: ارزهای مجازی مانند `بیت کوین، لیتکوین، پاک کوین، واین کوین یا ارزهایی نظیر آن` اسناد قانونی برای مبادلات در پاکستان نیستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در ادامه این دستورالعمل آمده است:بانک مرکزی پاکستان به هیچ شخص یا نهادی در خصوص `صدور، فروش، خرید، مبادله یا سرمایه گذاری در هر نوع از ارزهای دیجیتال` مجوزی صادر نکرده است.

بانک مرکزی پاکستان در پایان دستورالعمل خود، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری این کشور را از ` استفاده، تجارت، نگهداری، انتقال سرمایه و سرمایه گذاری در ارزهای مجازی` بر حذر داشته است.

ارز دیجیتال (Cryptocurrency) فرمی از پول الکترونیکی و رمز گذاری شده است. بیشتر ارزهای دیجیتال به منظور حذف واسطه ها و ناشناس بودن طراحی شده اند.

ارزهای دیجیتال، ارزهایی هستند که از رمزنگاری برای انتقال در اینترنت استفاده می کنند، ولی گفته می شود رمزنگاری های ارزهای دیجیتال غیرقابل هک و پیگیری هستند.

`بیت کوین، اتریوم، ریپل و لایت کوین` از مشهور ترین ارزهای دیجیتال هستند.

تعدادی از کشورها به دلیل مشکلات بیت کوین مانند فرار مالیاتی، پولشویی، تأثیر مخرب در اقتصاد و مشخص نبودن مالکیت آنها، استفاده از ارزهای دیجیتالی را ممنوع کرده‌اند.