۰ نفر

گزارش اقتصاد آنلاین از بازار سکه‎های مجازی؛

رونق به بازار سکه‌های مجازی برمی‌گردد/ ارز دیجیتال اقتصاد جهان را متحول خواهد کرد

۱۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۲۶
کد خبر: 261538
رونق به بازار سکه‌های مجازی برمی‌گردد/ ارز دیجیتال اقتصاد جهان را متحول خواهد کرد

بازار ارز دیجیتال طی دو هفته اخیر با روند کاهشی نسبتا شدیدی مواجه بود . در این بازه زمانه نرخ بیت‌کوین از 10 هزار دلار به 6 هزار دلار رسید و سایر ارز‌ها نیز روند مشابهی را دنبال کردند. البته امروز بازار سکه های مجازی دوباره رونق پیدا کرد و هم‌اکنون ارزش هر بیت‌کوین حدود 7300 دلار است.

اقتصاد آنلاین- محمد ممتازپور؛ گفته می‌شود که محدودیت‌های به وجود آمده در برخی کشورها مبنی بر غیرقانونی خواندن داد و ستد با پول‌های مجازی از دلایل مهم افت قیمت در بازار طی چند روز گذشته است. اما برخی کارشناسان متعقدند که افت قیمت چندان دوام نخواهد داشت و سکه‌ها مجازی روزهای خوشی را پیشرو خواهند داشت.

فرید شهباززاده کارشناس ارز دیجیتال دراین باره به اقتصاد آنلاین گفت : پول مجازی پدیده جدیدی در جهان است و در سال گذشته با نوساناتی که در برداشت ،توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند و کاربران و سرمایه گذاران را به سوی خود بکشاند.

وی افزود : دولت ها نیز برای در امان ماندن از آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی ارزهای دیجیتال یکسری قوانین را تصویب کردند و این قانون‌گذاری‌ها باعث به وجود آمدن محدودیت‌هایی برای علاقه‌مندان به این بازار به وجود آورد و به همین دلیل طی چند ماه اخیر با روند کاهشی قیمت آن‌ها مواجه بودیم.

به گفته شهباززاده پول مجازی با محدودیت‌هایی که برای آن اعمال می‌شود ، آینده را در دست خواهد گرفت و دولت‌ها مجبور به کنار آمدن با این قضیه خواهند شد ؛ البته در آینده شاهد تحولاتی در دادوستد با سکه‌های مجازی می‌شویم و دولت‌ها قوانین سرسختانه‌ای را برای آن‌ها اعمال خواهند کرد ؛ اما در نهایت سکه های مجازی به کار خود ادامه خواهند داد و به شدت با پول‌های امروزی مبارزه خواهند کرد.

این کارشناس با بیان اینکه بیش از 2500 سکه مجازی در جهان فعالیت دارند گفت : در حال حاضر وقتی نام ارز دیجیتال به میان می‌آید نام بیت‌کوین در اذهان نقش می‌بندد ؛ اما باید به این موضوع توجه داشت که سایر ارزهای دیجیتال نیز وجود دارند که آینده درخشانی پیشرو خواهند داشت و شاید برخی از آن‌ها بتوانند به سلطه بیت‌کوین بر بازار سکه های مجازی پایان دهند .

وی ادامه داد : بر اساس پیش‌بینی‌ها ریپل می تواند یکی از درخشان‌ترین پول‌ها مجازی لقب بگیرد و به احتمال زیاد این سکه مجازی به یکی از رقیبان اصلی بیت‌کوین در آینده‌ای نه چندان دور تبدیل خواهد شد .

شهباززاده افزود : البته در ماه‌های آینده شاهد تولد پول‌های مجازی جدید خواهیم بود که با قدرت وارد بازار می‌شوند و بسیاری از آن‌ها شانس موفقیت و ماندن در بازار را خواهند داشت.

به گفته وی «گرام» که قرار است توسط شرکت تلگرام روانه بازار شود یکی از پول های مجازی است که با مدیر خوش ذوقی که دارد می تواند روند مثبتی را در پیش گیرد و به یکی از پول‌های مجازی مطرح در بازار تبدیل شود.

این کارشناس ارز دیجیتال درپاسخ به این سوال که آیا با شکوفایی ارز‌های دیجیتال آسیبی اقتصاد ما را تهدید خواهد کرد و باعث خارج شدن ارز از کشور خواهیم بود ؟ گفت : پول‌های مجازی همانقدر که ارز از کشور ما یا هر کشور دیگری خارج می‌کنند ، می‌توانند باعث ورود ارز و سرمایه به داخل کشورها نیز شوند و این موضوع که برخی مواقع مطرح می‌شود ، نگاهی سنتی به این مسئله است.

وی اظهار کرد : درست است که سکه‌های مجازی تهدیداتی برای مردم و اقتصاد کشورها دارد ؛ اما فرصت‌های اقتصادی زیادی هم به وجود آورده‌اند و باید با برنامه‌ریزی و تدبیر ، چالش‌های آن را برطرف کنیم و از فرصت‌های آن بهترین بهره را ببریم.

شهباززاده با بیان اینکه هم اکنون در کشور شاهد خریدوفروش ارزهای دیجیتال هستیم گفت : هنوز معلوم نیست که آیا در ایران استفاده از ارزهای دیجیتال قانونی است یا خیر ؟ و این مسئله می‌تواند بیش از هرچیز به اقتصاد و مردم آسیب بزند.

به گفته این کارشناس با وجود اینکه خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای صرافان غیرقانونی اعلام شده است ، بسیاری از فعالان این صنف به بازار پول مجازی علاقه نشان می‌دهند و خریداران به راحتی می‌توانند از صرافی‌ها ارز دیجیتال خریداری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد : ما نمی توانیم و با تحولات دنیا بجنگیم و باید با تدابیر و تصمیمات درست ، خود را با این تحولات همسو کنیم و در غیر اینصورت بازنده خواهیم بود.