۰ نفر

رمزارزها آینده بازارهای مالی را رقم می‌زنند

۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۱۸
کد خبر: 256294
رمزارزها آینده بازارهای مالی را رقم می‌زنند

یک کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک با مثبت ارزیابی کردن انتشار ارزهای دیجیتالی در کشور، این ارزهای رمزنگاری شده را تعیین کننده آینده بازار پولی در دنیا توصیف کرد.

سیدمحمد امین حسینی - کارشناس حوزه بانکداری الکترونیکی - با بیان این‌که از رمزهای جدید اساسا بر پایه‌ ریال و دلار نخواهد بود، چراکه این ارز در بازار خودش وجود دارد و با مقاصد خاصی ایجاد می‌شود؛ نسبت به آینده ارزهای دیجیتال ابراز خوش‌بینی کرد و اظهار کرد: فکر می‌کنم در آینده بازار ارز را همین پول‌های مجازی تعیین خواهند کرد که اختلالی هم در بازار ارزهای سنتی به وجود نمی‌آورد و چه بسا از طریق تحولاتی که ممکن است در بازار ارز ایجاد کند، کمک کننده هم باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این کارشناس حوزه بانکداری الکترونیکی درباره‌ی امکان تداخل ارزهای دیجیتال با پول معیار نیز بیان کرد: ارزرمزها از هر جایی که به وجود بیایند، هیچ موقع رقیب پول‌ رسمی آن کشورها نبودند. در حال حاضر چندین ارز دیجیتالی در کشورهای مختلف داریم که علاوه بر این که در پول رسمی کشورهای مبداء تاثیری نگذاشته، حتی خود هم یک ارز دیجیتال دیگر را در کنار خود تعریف کرده‌اند.

حسینی با بیان این‌که باید منتظر بود تا سازوکار تعریف شده برای این ارز را در آینده مشاهده کنیم، افزود: با این حال در کل می‌توان گفت یکی از اهدافی که در پشت انتشار این ارزها وجود دارد، شبکه‌های بانکی و شبکه‌های کسب‌وکاری است که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت دارند و می‌توانند با استفاده از این ارزهای رمزنگاری شده کسب‌وکار خود را توسعه دهند. این در حالی است که حتی برخی از کسب‌وکارهای بزرگ مجازی برای خود یک بستر رمزنگاری ارزی تعریف کرده‌اند، امری که باعث پیشرفت بیشتر کارشان می‌شود.

این فعال حوزه بانکداری الکترونیکی با بیان این که صرف حضور ما در فضای ارزهای دیجیتالی یک ضرورت است، گفت: واقعیت این است که آینده از آن ارزهای رمزنگاری شده است و اگر قرار است تا ۱۰ سال آینده، همه، ارزهای رمزنگاری شده را به رسمیت بشناسند؛ ماباید با کوشش خود در این زمینه سعی کنیم تا آن موقع حرفی برای گفتن در این فضا داشته باشیم.

اخیرا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصمیم این وزارتخانه برای ایجاد یک ارز رمزنگاری شده توسط پست بانک خبر داده بود؛ این ارزهای رمزنگاری شده ظاهرا قرار است به صورت آزمایشی منتشر شوند تا بتوان نقاط قوت و ضعف آن‌ها را در فرایند گردش تشخیص داد و اصلاح کرد.