۰ نفر

مشتری‌مداری در بانک‌ها و موسسات‌اعتباری

۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۹:۵۷
کد خبر: 87730
مشتری‌مداری در بانک‌ها و موسسات‌اعتباری

کتاب "مشتری مداری در بانک ها و موسسات اعتباری" تالیف دکتر اکبر فرجی ارمکی،دکترحسن عباس زاده و حمید رضا خانپور می باشد که به عنوان اولین کتاب تخصصی در بحث مشتری مداری بانکی در یکصد و بیست و پنج صفحه توسط انتشارات آثار فکر در بهار 1394 منتشر شده است.

در پیشگفتار کتاب مولفین عنوان نموده اند که با پیشرفت و توسعه کشور ،صنعت بانکداری به عنوان یکی از صنایع پیشرو کشور نیازمند شناسایی به موقع نیازها و خواسته های مشتریان و پاسخگویی سریع و مناسب به آنان میباشد. تا بتوانند سهم بیشتری از بازار خدمات بانکی کشور را به خود اختصاص دهند.امروزه مشتری محوری یک فرهنگ است و فراتر از یکسری شعارها،یا رویه های ساده و یا قوانین جزیی است و در حقیقت یک عزم جدی و بسیج منابع اعم از انسانی ،کالبدی،مالی و اطلاعاتی منسجم را طلب می کند.

این کتاب مفید در قالب چهل گفتار طراحی شده است که به طور مختصر و اثربخش به ارائه مطالب کارآمد در حوزه مشتری مداری بانکی می پردازد. در پیش درآمد کتاب جملاتی تاثیرگذار از بزرگان و پیشگامان بحث مشتری مداری را می خوانیم از جمله والت دیزنی،گیتمور،والتون وصاحبنظران دیگر. فلسفه و اهمیت مشتری مداری در نظام خدمات بانکی بحث بعدی کتاب است.به عنوان مثال آمده است که سیستم های مشتری مدار از لحاظ بازگشت سرمایه،سود خدمات،رشد سهم بازار،کاهش هزینه ها،رشد قیمت سهام،کاهش مشتری گریزی،کاهش شکایات وتبدیل مشتریان موقت به دائمی در وضعیت بهتری هستند.ویژگیهای بانک های مشتری مدار از جمله استفاده از فناوری پیشرفته،آموزش های مستمر،جذب کارکنان مشتری مدار و استفاده از مدیران مردمدار و مشتری محور و اصول طلایی مشتری مداری بحث بعدی کتاب است. شناخت مشتریان،تحقیقات مربوط به مشتریان،تحقیق برای یافتن ایده های بهتر،طراحی تحقیق برای مشتریان،انواع مشتریان،نقش کارکنان بانک در مشتری مداری،زبان بدن بانک،بهبود فرایندها،مشتری مداری و مکالمات تلفنی و در نهایت نقش خلاقیت و نوآوری در مشتری مداری از جمله گفتارهای این کتاب منحصر به فرد و تخصصی می باشد.

این کتاب می تواند مورد استفاده مدیران ، کارشناسان ، فعالان حوزه بانکداری و موسسات اعتباری دولتی و خصوصی قرار گیرد و به عنوان کتاب درسی مشتری مداری در دوره های کوتاه مدت و مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد قرار گیرد.

اقتصاد آنلاین برای این نویسندگان محترم فعال در حوزه مشتری محوری بانکی آرزوی موفقیت و توفیق روزافزون دارد.