۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

بهره‌برداری از دومین پروژه صندوق زمین و ساختمان

۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۱۲
کد خبر: 279455
بهره‌برداری از دومین پروژه صندوق زمین و ساختمان

یک مقام مسئول در بانک عامل بخش مسکن گفت: دومین پروژه مسکونی صندوق زمین و ساختمان کشور چهارشنبه هفته جاری در اراک بهره برداری می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدرضا امینی از بهره برداری از دومین پروژه صندوق زمین و ساختمان کشور وابسته به این بانک در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

وی فضای فعلی اقتصاد مسکن را مناسب تعریف پروژه های ساختمانی از طریق راه اندازی صندوق های زمین و ساختمان توصیف کرد و گفت: صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان نارون، سومین صندوق زمین و ساختمان تعریف شده در بازار سرمایه‌ کشور است که در شهریور ۱۳۹۵ در فهرست صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران برای تأمین سرمایه پروژه مسکونی ۱۴۴ واحدی نارون اراک ایجاد شد. با این حال دومین پروژه صندوق زمین و ساختمان است که به بهره برداری می رسد.

این مقام مسئول در بانک عامل بخش مسکن افزود: این پروژه در منطقه الهیه شهر اراک واقع شده است که در زمینی به مساحت حدود ۷ هزار و ۶۰۰ متر مربع از شاخص‌ترین مجتمع‌های مسکونی منطقه بوده که در یکی از مناطق شهر اراک احداث شده است. سازه محکم و مقاوم در برابر زلزله از ویژگی‌های این مجموعه به شمار می‌رود.

امینی همچنین در ادامه به تعهد کامل صندوق به برنامه زمان‌بندی و هزینه‌های اجرا اشاره کرد و گفت: پروژه در انطباق کامل با برنامه زمان‌بندی از پیش مصوب، اجرا و تکمیل شد.

وی درباره معرفی مدل سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان نارون توضیح داد: به منظور تأمین مالی ۱۸۲ میلیارد ریالی مجتمع مسکونی صندوق زمین و ساختمان نارون اراک، یونیتهای این صندوق در بازار فرابورس عرضه شد.

امینی افزود: همچنین چند شرکت فعال در بازار سرمایه به ‌عنوان مدیر صندوق، متعهد پذیره نویسی و بازارگردان، حسابرس و دیگر ارکان این صندوق زمین و ساختمان بودند.

در مدل تأمین مالی پروژه های ساختمانی از طریق ایجاد صندوق زمین و ساختمان، منابع مورد نیاز برای ساخت و ساز از طریق بازار سرمایه و با مشارکت سرمایه گذاران عمومی تأمین می شود.