۰ نفر

مجلس به دنبال حفظ کارت سوخت

پرداخت یارانه برای استفاده از کارت سوخت

۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۳
کد خبر: 139978
پرداخت یارانه برای استفاده از کارت سوخت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از جزئیات پیشنهادی مجلس خبر داد که طبق آن سازوکار کارت سوخت با سیاست‌های تشویقی و تنبیهی حفظ خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر؛غلامعلی جعفرزاده در خصوص ساز و کار مجلس برای حفظ کارت سوخت گفت: تنها بانک اطلاعاتی کشور، کارت سوخت است که دقیقا مشخص می کند روزانه چه مقدار بنزین، در چه شهرهایی مصرف شده است.

وی افزود: قانون بودجه در بند (ح) تبصره ۱۴ تکلیفی را برای دولت مشخص کرده بود که دولت بنزین فروخته و به صورت پلکانی حساب کند که این اقدام عملیاتی نبود. ما این بند از لایحه بودجه را حذف کردیم، اما مخالف حذف کارت سوخت هستیم.

جعفرزاده از ارائه پیشنهادی از سوی کمیسیون برای جایگزینی این بند از اصلاحیه بودجه خبر داد و گفت: طبق این پیشنهاد کارت سوخت همچنان باقی می ماند و سیاست تشویقی برای استفاده از کارت سوخت و سیاست تنبیهی برای عدم استفاده از کارت سوخت جایگزین شود.

نماینده مردم رشت در تشریح این پیشنهاد خاطرنشان کرد: سیاست تشویقی بدین معنا است که افرادی که از کارت سوخت استفاده می کنند، از یارانه مشخصی برخوردار شوند، سیاست تنبیهی برای عدم استفاده از کارت سوخت این است که رقم واقعی بنزین که معادل فوب خلیج فارس است، در صورت عدم استفاده از کارت سوخت از سوی افراد پرداخت شود.

وی از اضافه شدن این پیشنهاد به اصلاحیه لایحه بودجه خبر داد و افزود: در این صورت کسانی که از کارت سوخت استفاده نمی‌کنند، جریمه می شوند؛ زیرا تفاوت قیمت فوب خلیج فارس با یارانه‌ای که دولت می‌دهد، زیاد است.

نماینده مردم رشت تصریح کرد: به این ترتیب هم بنزین تک نرخی خواهد بود، هم ساز و کاری که برای کارت سوخت ایجاد و هزینه‌هایی که برای آن پرداخت شده است، حفظ خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه با حذف ۵ هزار میلیارد ارز بودجه دفاعی کشور مخالفت داشت؛ زیرا دولت حتی اگر نتواند این بودجه را تامین کند که به نظر ما می تواند، نباید چنین پیشنهادی را ارائه می داد،   چون هیچ کشوری از نظر روانی در منطقه خود را تضعیف نمی کند.