۰ نفر

سکه رکورد زد

تحلیل رییس اتحادیه از وضعیت بازار طلا

۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۱
کد خبر: 133588
تحلیل رییس اتحادیه از وضعیت بازار طلا

رییس اتحادیه کشور طلا و جواهر با اشاره به ثبت رکورد جدید برای قیمت سکه طی دو سال گذشته، گفت: نمی توان به مردم پیشنهاد کرد که طلا بخرند یا خبر، قیمت ها حبابی نیست اما بازار دچار هیجان است.

محمد کشتی آرای در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار طلا اظهار کرد: در پی اعلام نتایج رفراندوم بریتانیا مبنی بر موافقت اکثریت مردم با خروج از اتحادیه اروپا، شوک جدیدی به بازارهای مالی وارد شد و شاهد بودیم که ارزش پوند به پایین ترین سطح طی 30 سال گذشته رسید. وی در ادامه با بیان اینکه ارزش دلار در مقابل ارزهای عمده بالا رفت و قیمت طلا به یکباره از رشد 8 درصدی برخوردار شد، خاطرنشان کرد: البته دیروز در معاملات آخر وقت بازار نیویورک قیمت هر اونس طلا 1315 دلار ثبت شد که نسبت به هفته قبل از افزایش 17 دلاری برخوردار شد. رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به اینکه در پی افزایش قیمت در بازارهای جهانی قیمت سکه با حدود 30 هزار تومان افزایش معاملات امروز به یک میلیون و 55 هزار تومان رسید، گفت: افزایش قیمت سکه به این سطح طی دو سال گذشته بی سابقه است و در واقع رکورد جدیدی است. وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت طلا و سکه بدون حباب است، افزود: قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار با سه هزارتومان افزایش به 107 هزار و 400 تومان رسیده است. کشتی آرای در پاسخ به اینکه آیا به مردم توصیه می کنید وارد بازار شوند و در بازار طلا سرمایه گذاری کنند؟ تاکید کرد: هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و نمی توان به مردم توصیه کرد که بخرند یا نخرند، اکنون بازار دچار هیجان است و باید دید که چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد. نمودار زیر روند تغییرات قیمت سکه را نشان می دهد:

بر اساس این گزارش برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که طلای جهانی به افزایشی مداوم طی چند ماه آتی ادامه خواهد داد و شاید رکوردهای 3-4 ساله اخیر را بشکند.