۰ نفر

نوبخت: واحدهای تولیدی راکد فعال شود

تعطیلی شنبه در دستور کار نیست

۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۲
کد خبر: 132176
تعطیلی شنبه در دستور کار نیست

سخنگوی دولت در مورد اخبار اخیر منتشر شده درباره تعطیلی روزهای شنبه به جای پنج شنبه گفت: تعطیلی روزهای شنبه تا الان در دستور کار دولت نیست.

محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره کارخانه ارج اظهار داشت: دولت در حال فعال کردن 7 هزار و 500 واحد تولیدی متوقف شده است. بیش از چهار هزار واحد تولیدی در شهرهای صنعتی راکد هستند. سیاست دولت این است که آن ها را فعال کند. ** اعلام آمادگی 6 خریدار داخلی و یک خریدار خارجی برای ارج به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سخنگوی دولت با بیان این که قرار است بیش از 16 هزار میلیارد تومان بین واحدهای تولیدی مختلف توزیع شود تا فعال شوند، افزود: کارخانه ارج هم مربوط به بانک ملی است و می تواند از این تسهیلات استفاده کند. نوبخت اضافه کرد: 6 خریدار داخلی و یک خریدار خارجی برای خرید واحد تولیدی ارج اعلام آمادگی کرده اند که کارهایش در حال انجام است. وی تصریح کرد سیاست دولت در سال جدید فعال کردن واحدهای تولیدی راکد است.

**پرداخت 2 هزار و 940 میلیارد تومان به کشاورزان نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تا امروز سه میلیون و 708 هزار تن گندم به ارزش چهار هزار و 749 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد و از این رقم بالغ بر دو هزار و 940 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است. وی با اشاره به اینکه مقدار خرید تصمینی گندم در این مدت نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است، گفت: تلاش دولت بر این است تا انگیزه بیشتر برای تولید محصولات داخلی کشاورزی ایجاد شود و از واردات این کالای استراتژیک بی نیاز گردد و بهمین منظور نسبت به افزایش قیمت خرید این محصولات اقدام کرده است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادامه داد: برای مثال قیمت یک کیلوگرم گندم وارداتی کمتر از 900 تومان تمام می شود و این در حالی است که قیمت خرید تضمینی بیش از یک هزار و 200 تومان برای دولت تمام می شود ولی دولت ترجیح می دهد تا محصولات کشاورزان را خریداری کند تا از واردات بی نیاز شویم. **افزایش حدود 13 درصدی قیمت خرید برگ سبز چای نوبخت همچنین اظهار داشت: در شورای اقتصاد در زمینه خرید تضمینی برگ سبز چای نیز بررسی هایی صورت گرفته و امسال نسبت به سال گذشته از درجه یک به دو، برگ سبز چایی 12 و 13 درصد رشد قیمت خرید وجود داشته است. **حقوق بازنشستگان 12 درصد افزایش یافت سخنگوی دولت ادامه داد: تصمیم دولت برای ترمیم حقوق کارکنان دولت در سال جاری بر این است تا اقدامات ویژه ای انجام دهیم و برای بازنشستگان 12 درصد به صورت عمومی به حقوق و مزایای آن ها افزوده خواهد شد و بازنشستگانی که کمتر از 1.5 میلیون تومان دریافت می کنند تا 20 درصد افزایش حقوق در نظر گرفته شده است. **تمامی کارکنان از افزایش 35 درصدی فوق العاده شغل بهره مند می شوند نوبخت با بیان این که برای شاغلین هم قرار شد نابرابری دریافت ها از طریق اجرای بند 10 ماده 68 جبران شود، اظهار داشت: تعدادی از کارکنان در دستگاه های مختلف از این بند ماده 68 استفاده می کردند و تا 35 درصد افزایش فوق العاده شغل شامل آن ها می شد ولی از سال 95 به دستور رییس جمهوری مقرر شد این نابرابری ها جبران شود و تمامی کارکنان از بنده 10 ماده 68 استفاده کنند. وی اضافه کرد: با توجه به تاخیری که در ابلاغ قانون بودجه صورت گرفت این افزایش ها در خرداد ماه اعمال خواهد شد و بار مالی که برای دولت در بر خواهد داشت چهار هزار و 200 میلیارد تومان می باشد و تا پایان سال جاری 14 هزار میلیارد تومان دولت برای نابرابری در پرداخت حقوق ها پرداخت خواهد کرد. سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: با اصلاح بخشی از قانون خدمات کشوری دولت برنامه دارد تا جلوی هر گونه محل هایی که پاداش های غیرمتعارف به شمار می آید بسته شود. نوبخت خاطرنشان کرد: در برنامه بعدی دولت بنا دارد تا این طرح را برای کسانی که قبل از سال 86 که قانون خدمات کشوری به تصویب نرسیده و بازنشسته شده بودند تا پایان برنامه ششم توسعه همه این افراد را مشمول افزایش حقوق نماید. **تخصیص 100 درصدی بودجه آموزش و پرورش و دانشگاه ها وی افزود: در سه ماهه اول سال آموزش و پرورش و دانشگاه ها از 100 درصد تخصیص خود برخودار شده اند و امیدواریم طی برنامه ای عدالت و برابری منطقی را در دریافت های کارکنان شاهد باشیم.