۰ نفر

اقتصاد مقاومتی، راهگشای مشکلات اقتصادی

۱۷ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۲۸
کد خبر: 122185

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست نوروزی مدیران ارشد گروه سایپا بااشاره به نامگذاری سال1395 از جانب مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی را راهگشای مشکلات و راهکار برون‌رفت از معضلات اقتصادی کشور دانست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایپا نیوز، مهدی جمالی گفت: اعتقاد راسخ دارم شرعا و قانونا آنچه مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح کرده‌اند، ایده‌یی است که اولا از زبان شخصیتی روحانی و معنوی بیان شده است و ثانیا ایشان شخصیتی هستند که بیش از 30سال کشور را در جنگ و در سخت‌ترین بحران‌ها اداره کرده‌اند و کشور را به سلامت از گذرگاه‌های سخت عبور داده‌اند و بر همین اساس، ایده اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری در کشور ایده ناب و راه‌حل برون‌رفت کشور از مشکلات اقتصادی است. وی تاکید کرد: در گروه خودروسازی سایپا به اقتصاد مقاومتی اعتقاد راسخی وجود دارد و معتقدم که اقتصاد مقاومتی راهگشای مشکلات اقتصادی کشور است و امسال که سال اقدام و عمل است، امیدوارم تک‌تک کارکنان و مدیران گروه سایپا منویات مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید را که راه‌های خروج از بحران را در تولید ملی و رفع بیکاری و رکود دانسته‌اند، نصب‌العین خود قرار دهند. وی افزود: امیدوارم در سال جاری شعار سایپا که: تولید پایدار، ارتقای رضایت مشتریان و مدیریت هزینه‌هاست، به صورت جدی تحقق یابد. جمالی گفت: برنامه‌های سال1395 که درراستای اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار سایپا تدوین شده است، در قالب دستورالعمل به همه شرکت‌ها ابلاغ و به‌صورت مستمر ارزیابی خواهد شد و قطعا در این سال پذیرفته نخواهد بود که هیچ شرکتی به بهانه کمبود نقدینگی فعالیتش با رکود مواجه شود، چراکه مشکلات شرکت‌های زیرمجموعه سایپا، زیان انباشته، ماده141 و حقوق صاحبان سهام و نداشتن فعالیت در بازار سرمایه خوشبختانه با تدبیری که اندیشیده شد برطرف شده است. وی افزود: باید در سال95 حداقل 25درصد از هزینه‌های گروه را در تامین مواد اولیه، قطعات و هزینه‌های بالاسری کاهش دهیم و شرکت‌های قطعه‌سازی گروه باتوجه به اینکه مبنای اصلی تامین قطعات هستند، مدیریت هزینه داشته باشند. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: اطمینان می‌دهم که سایپا در پایان سال95 تصویری در جامعه ایجاد خواهد کرد که شایسته مردم است و در سایپا دانش، توانایی‌ها و فرصت‌های بسیار زیادی نهفته است که قابل ظهور و بروز هستند.

جمالی در ادامه بااشاره به وجود مشکلات عدیده مالی و بانکی در ابتدای پذیرش مسوولیتش در سایپا تصریح کرد: اصلاح ساختار سرمایه شرکت با تلاش، جدیت و همفکری نیروی انسانی و حمایت شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت به صورت موفقیت‌آمیزی شکل گرفت به نحوی که الگویی برای کل صنعت کشور خواهد بود. مدیرعامل سایپا افزود: طرح خلاقانه اتو خدمت از طرح‌هایی بود که با موفقیت اجرا شد و بخش کارگری و مدیران متوجه شدند که شرکت با رویکرد جدیدی روبه‌روست و اعتماد کارگران و مدیران سایپا به بنده این جسارت را داد که در مقابله با مشکلات، مقاومت و ایستادگی کنم و کاری را که بسیار سخت و به اعتقاد بسیاری ناشدنی بود با همت و پشتکار و حمایت شما همکاران عزیز به انجام رساندیم. جمالی از همکاری‌های مناسب سازمان بورس و سازمان حسابرسی در اصلاح ساختار سرمایه سایپا قدردانی کرد و گفت: اذعان می‌کنم حمایت جانانه شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت از طرح‌های سایپا باعث شد که در این وضع قرار بگیریم و بحران اقتصادی را مدیریت کنیم. وی افزود: از تلاش‌های سخت و طاقت‌فرسای تمام همکارانم در طرح خدمات و امداد نوروزی قدردانی می‌کنم و براساس بررسی‌های صورت گرفته، باتوجه به انتظارات بالای مدیریت ارشد گروه، در اجرای این طرح رضایت حداقلی حاصل شد و امیدوارم که سال آینده بتوانیم خدمات‌رسانی به مردم را به نحو احسن انجام دهیم چراکه ملت بزرگ ایران در همه برهه‌ها، از تولید داخلی، منافع ملی و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی با همه وجودشان حمایت کرده‌اند و شایسته بهره‌مندی از بهترین خدمات هستند.