۰ نفر

چرا شرایط آزمون استخدامی شهرداری تغییر کرد؟

۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۳۸
کد خبر: 175392
 چرا شرایط آزمون استخدامی شهرداری تغییر کرد؟

سخنگوی شورای شهر تهران ارائه اطلاعات غلط از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران به سازمان امور استخدامی را پشت پرده علت تغییر شرایط آزمون استخدامی شهرداری عنوان کرد.

رضا تقی‌پور صبح امروز در سیصدوبیست‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به ابهاماتی که در آزمون استخدامی کارمندان شهرداری تهران و تبدیل وضعیت آنها ایجاد شده است، گفت: این تغییرات از سوی سازمان امور استخدامی کشور انجام گرفته است که براساس اطلاعات و بررسی‌ها متوجه شدیم که زمینه‌ساز این تصمیم به دلیل اخبار اشتباهی بوده که برخی از همکاران ما در شورا برای آنها ارسال کرده و این اطلاعات اشتباه مبنای تغییر در شرایط استخدام را فراهم کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری در حال پیگیری رفع این مشکل است، افزود: به اعضای شورای شهر نیز توصیه می‌شود که به جای ارائه اخبار غلط، با ارائه اخبار درست، زمینه کمک به کارکنان و کارمندان را فراهم کنند تا کارمندان بتوانند به حق خود برسند.

تلاش شهرداری برای حل مشکل 168 نفر از پرسنل

معاون منابع انسانی شهرداری تهران در مورد ابهامات آزمون استخدامی توضیحاتی را ارائه کرد.

سیدجعفر تشکری هاشمی صبح امروز در بررسی ابهامات آزمون استخدامی شهرداری تهران گفت: سال گذشته در 26 اسفندماه سال 94 مجوزی از سازمان اداری ـ استخدامی کشور برای تبدیل وضعیت کارکنان اخذ کردیم، براساس مجوز داده شده در دو نوبت، 5000 نفر قراردادشان از موقت به ثابت ـ آزمایشی تغییر می‌کند.

وی گفت: در برهه‌ای از زمان با توجه به برخی ابهامات، برگزاری آزمون از سوی سازمان استخدامی متوقف شد، نهایتا در 28 بهمن‌ماه برگزاری آزمون با کمی تغییرات ابلاغ شد.

معاون منابع انسانی شهرداری تهران گفت: سازمان امور استخدامی برنامه‌ای قید کرد که حداقل سنوات باید سه سال باشد، قبل از برگزاری آزمون دستورالعمل استخدامی در پورتال شهرداری تهران قرارداده شده بود و تنها 168 نفراز پرسنل که سابقه کمتر از سه سال دارند شامل این تغییر سنوات می‌شوند، یعنی با وجود آنکه ثبت‌نام کرده و آزمون داده‌اند، اما نمی‌توانند استخدام شوند.

تشکری‌هاشمی گفت: در حال رایزنی با رییس سازمان استخدامی کشور هستیم تا راه‌های جذب این افراد نیز احصاء شود، ممکن است این افراد شامل امتیازات علمی نیز بشوند اما تلاش خواهیم کرد که این 168 نفر شامل ارتقای قراردادهای استخدامی نیز بشوند که امنیت شغلی آنها تضمین شود.