۰ نفر

تعداد زیادی از معلمان حق‌التدریسی جذب می‌شوند

۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۳۲
کد خبر: 283845
تعداد زیادی از معلمان حق‌التدریسی جذب می‌شوند

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نیازی که آموزش و پرورش دارد و حداقل نیازش در مهر 97 که حدود 67 هزار نفر است پیش‌بینی می‌کنیم تعداد قابل توجهی از معلمان حق‌التدریسی جذب شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدجواد ابطحی در خصوص تجمع معلمان حق‌التدریس در مقابل مجلس شورای اسلامی و خواسته‌های آنان، اظهار کرد: خواسته اصلی معلمان حق‌التدریسی جذب حداکثری و استخدام فوری است. از طرفی طبق برآورد نیاز آموزش و پرورش و با توجه به منابع مالی این امکان وجود ندارد که تمام معلمان حق‌التدریسی استخدام شوند.

وی افزود: اکثر معلمان حق‌التدریسی زن هستند در حالی که آموزش و پرورش بیشتر نیاز به معلم مرد دارد و در رشته‌های فنی نیاز به معلمان مرد بیشتر احساس می‌شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کارگروه کمیسیون آموزش طرحی را آماده کرد که بر مبنای آن معلمان حق‌التدریسی پیش‌دبستانی، بهداشت و تربیت بدنی که شرایط تبصره 10 ماده 17 سال 95 را دارند جذب شوند و در دانشگاه فرهنگیان دوره ببینند و بعد از آزمون استخدام شوند.

ابطحی ادامه داد: آموزش یاران نهضت سواد آموزی که از سال 1392 تاکنون به طور مستمر تدریس داشته‌اند و حدود 19 هزار نفر می‌شوند بعد از امتحان داخلی آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شوند که در صورت موفقیت در این دانشگاه تا پایان برنامه ششم توسعه استخدام می‌شوند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: معلمان حق‌التدریسی به دلیل حقوق پایین خواهان استخدام رسمی هستند. با توجه به نیازی که آموزش و پرورش دارد و حداقل نیازش در مهر 97 که حدود 67 هزار نفر است پیش‌بینی می‌کنیم تعداد قابل توجهی از معلمان حق‌التدریسی جذب شوند.