۰ نفر

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین خبر داد:

سن اتوبوس‌های شرکت واحد تهران؟

۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹
کد خبر: 283040
سن اتوبوس‌های شرکت واحد تهران؟

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران غلظت گوگرد سوخت مورد استفاده اتوبوس‌ها بیش از حد مجاز است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ پیمان سنندجی با اشاره به برگزاری اولین جلسه بررسی بخشنامه جدید معاونت حمل و نقل در خصوص دریافت برگه معاینه فنی از سوی اتوبوسهای شرکت واحد و اصلاح اتوبوس‌های دودزا که امروز صبح برگزار شد به خبرنگار  اقتصاد آنلاین گفت: 85دستگاه از مجموع 6هزار و 200اتوبوس بالای 16سال، حدود 3هزار و 274دستگاه بین 11و15سال، 2هزار و 179دستگاه بین 6تا 10سال و 613 دستگاه بین یک تا پنج سال عمر دارند و این موضوع نشان‌دهنده نیاز جدی اتوبوسرانی به نوسازی ناوگان است.  

وی با اشاره به آخرین وضعیت معاینه فنی اتوبوس‌ها نیز اظهار کرد: بیش از 76درصد اتوبوس‌های ما دارای برگه معاینه فنی هستند و ما باید درباره 25درصد مابقی برنامه بریزیم و معاینه فنی‌شان را بگیریم. بیشترین علتی که باعث شده اتوبوس‌ها ما برگه معاینه فنی نگیرند اشکال در ترمز اتوبوس بوده و دودزایی در رتبه 4قرار دارد که دلیل این موضوع فرسودگی بیش از حد اتوبوس‌ها است.

سنندجی گفت: اتوبوس‌های شهری با عمر کم‌تر از 10سال هر شش ماه و اگر دارای عمر بیشتر باشند هر سه ماه یکبار باید برگه معاینه فنی بگیرند. حدود 2هزار و 800اتوبوس ما گازسوز هستند که باید هر چند وقت یکبار از مخازنشان تست گرفته شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره  به مشکلات مربوط به سوخت، اظهار کرد: غلظت گوگرد سوخت مورد استفاده اتوبوس‌های شرکت واحد باید کمتر از ۵۰ppm باشد در حالی که در ۳ نمونه گرفته شده، غلظت گوگرد ۶۸ppm، ۱۴۰ppm و ۶۴ppm بود که بر آلودگی هوا تاثیرگذار است. بنابراین باید سوخت استاندارد نیز به اتوبوس‌ها داده شود.

سنندجی با بیان اینکه نصب فیلتر جذب دوده از الزامات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران است، گفت: برنامه داریم که برای 700دستگاه این فیلتر را نصب کنیم. این فیلتر ذرات معلق را به خود جذب می‌کند و بر روی 50دستگاه اتوبوس شرکت واحد نیز نصب شده است. نصب این فیلتر یک راهکار موثر است اما اگر پول داشته باشیم و بتوانیم اتوبوس صفر به به سیستم تزریق کنیم بهتر است.  

او با اشاره به آخرین وضعیت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیز اظهار کرد: قرارداد ساخت 4هزار دستگاه اتوبوس را با شرکت‌ها سازنده منعقد کردیم که طی سه یا چهارسال به ناوگان تزریق می‌شود اما قول 500دستکاه را طی سال جاری به شهروندان می‌دهیم.

سنندجی درباره انتقاد برخی از شهروندان مبنی بر اینکه اتوبوس‌های کولردار، کولر نمی‌زنند، گفت: همه اتوبوس‌های بی آر تی و بخشی از اتوبوس‌های تک کابین کولر دارند، ممکن است اتوبوسی به لحاظ فنی مشکل داشت باشد و کولر نزند. من از شهروندان می‌خواهم اگر کولری دودزا است یا اتوبوس دو کابینه است اما کولر نمی‌زند حتما به ما اطلاع دهند. برخی از اتوبوس‌‌های قدیمی ما نیز کولر دارند و برخی کلا کولر ندارند.