در سالگرد حمله تروریسی به مجلس شورای اسلامی تصاویری دیدنی از ماجرای حمله داعش به مجلس و تلاش نیروهای امنیتی برای مقابله با تروریست‌ها، منتشر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حدود ساعت 10 و 20 دقیقه صبح 17 خرداد سال گذشته بود که دو گروه تروریستی در اقدامی غافلگیرکننده دو نقطه مهم و حساس کشور یعنی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل را مورد حمله تروریستی قرار دادند.

در جریان این عملیات‌های تروریستی ابتدا یک گروه تروریستی از درب مراجعه‌کنندگان مردمی دیدار با نمایندگان مجلس که به درب شرقی معروف است، در پوشش مراجعه‌کننده وارد شدند و از همان بدو ورود به‌دلیل اینکه بسته‌ای همراه خود داشتند و حفاظت مجلس خواهان بازرسی آنها می‌شود، با نیروهای حفاظت در گیت ورودی درگیر می‌شوند و با تیراندازی به یکی از محافظین وی را به‌شهادت می‌رسانند و سپس مراجعه‌کنندگان را به‌رگبار می‌بندند و چند نفر از آنها را شهید و مجروح می‌کنند.

روریست‌ها سپس گیت ورودی را رد کرده و به بخشی از حیاط مجلس که به ساختمان دفاتر نماینده‌ها که به ساختمان هفت‌طبقه معروف است، وارد می‌شوند. ورودی این ساختمان به دو مسیر، لابی اصلی مجلس و راه پله ورودی دفاتر نمایندگان ختم می‌شود.

مسیر مستقیم  که به لابی اصلی مجلس و سپس به ساختمان هرمی‌شکل مجلس منتهی می‌شود، به‌وسیله یک درب فلزی کنترل می‌شود که با حمله تروریست‌ها به مجلس، حفاظت مجلس به‌موقع درب فلزی را بسته و مانع ورود تروریست‌ها به ساختمان اصلی مجلس می‌شوند.

تروریست‌ها هم راهی جز ورود به راه پله‌ها نداشتند و پس از بالا رفتن از راه پله وارد دفاتر نمایندگان که در هفت طبقه قرار دارد، می‌شوند. تروریست‌ها در هر طبقه تعدادی از افراد را مجروح کرده و در نهایت در طبقه چهارم مستقر می‌شوند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، کشته می‌شوند. چند روز پس از این حادثه رهبر معظم انقلاب این حادثه را ترقه‌بازی خواندند.

کل ماجرای 5 ساعته مقابله با تروریست‌ها در قلب تهران را در قالب تصاویر در ذیل ببینید: