۰ نفر

دو تغییر مهم در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد

۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۳۵
کد خبر: 247032
دو تغییر مهم در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد

محمد سلطانی فر با احکامی جداگانه «سیدمحمدرضا دربندی» مدیرکل مطبوعات داخلی و «علیرضا شیروی» مدیرکل خارجی معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را منصوب کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، به پیشنهاد محمد سلطانی فر و با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران کل مطبوعات داخلی و خارجی ارشاد منصوب شدند.

 بر این اساس «سیدمحمدرضا دربندی»، مشاور ارشد حسین انتظامی در معاونت مطبوعاتی به سمت مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی منصوب شد.

وی تحصیلات حوزوی و آکادمیک (کارشناسی ارشد مدیریت) دارد و در سال‌های 72 تا 76مدیر کل مطبوعات خارجی وزارت ارشاد بوده است. او سالها در نهادهای فرهنگی کشور در پست‌های مهم و کلیدی مسئولیت داشته که از آن جمله می‌توان به «عضویت در شورای راهبردی رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل امور رسانه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و عضو شورای طرح و برنامه شبکه جام جم» اشاره کرد.

پیشتر و بعد از بازنشستگی «حسن محرابی»، «زهیر مطهری» به مدت 4 ماه سرپرست اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی بود.

همچنین طی حکم دیگری، علیرضا شیروی، معاون اداره کل رسانه‌های خارجی، مدیر کل این اداره شد.

وی که دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی و برگزیده جشنواره شهید رجایی در سال 1380 به عنوان سرپرست نمونه در سطح ملی است، سالها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت داشته که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: کارشناس و مترجم اداره کل رسانه های خارجی، رئیس اداره امور خبرنگاران و دفاتر رسانه‌های خارجی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، معاون امور خبرنگاران اداره کل رسانه‌های خارجی و کارشناس سطح عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

«شیروی» جایگزین محمدجعفر صافی می‌شود که بازنشسته شده است.

مراسم تکریم و معارفه مدیران این 2 اداره معاونت مطبوعاتی در همین هفته برگزار می‌شود.