۰ نفر

ایرانی‌ها در تلگرام چگونه رفتار می‌کنند؟

۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۰
کد خبر: 237559
ایرانی‌ها در تلگرام چگونه رفتار می‌کنند؟

با توجه به محبوبیت تلگرام در ایران، پژوهشگاه فضای مجازی به تحقیق و پژوهش درباره رفتار کاربران ایرانی در این شبکه اجتماعی پرداخته و طی یک نظرسنجی عنوان کرده است که 54.2درصد ایرانیان معتقدند تلگرام مفید است و درمقابل 38.8درصد، این شبکه اجتماعی را آسیب‌رسان می‌دانند.

در آمار این پژوهشگاه آمده است که 58.4درصد ایرانیان بالای 18سال در تلگرام عضو هستند و درکل، ایرانی ها 40میلیون حساب کاربری دارند که البته هر ایرانی عضو شبکه اجتماعی تلگرام، به طور میانگین در 18 کانال عضویت دارد. همچنین در این گزارش، تعداد کانال‌های تلگرامی ایجاد شده توسط ایرانی‌ها 586هزار مورد عنوان شده و آمده است که از این تعداد، 20هزار کانال دارای حداقل 5هزار عضو هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران، در این گزارش محتوای کانال‌های تلگرامی هم مورد بررسی قرار گرفته و عنوان شده است که ایرانی‌ها روزانه 3میلیون مطلب منتشر می‌کنند که 88درصد آن را مطالب تولیدی تشکیل می‌دهد و 12درصد باقیمانده به بازنشر مطالب مربوط می‌شود.

اما ایرانی‌ها تا چه حد در شبکه اجتماعی تلگرام حضور دارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که تعداد کل بازدیدها از کانال‌های تلگرامی در یک روز حدود یک میلیارد و 944میلیون و 500 هزار بار است و البته اوج انتشار مطلب ایرانی‌ها در کانال‌های تلگرامی به ساعت 22 مربوط می‌شود و کمترین ساعت انتشار مطالب نیز 4صبح است.