۰ نفر

زمان بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی تا پایان آذر اعلام شد

۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۴
کد خبر: 225503
زمان بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی تا پایان آذر اعلام شد

رییس پلیس راهور ناجا گفت: طرح بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی معوق تا پایان سال 95، پایان آذرماه به اتمام می‌رسد. درصورتی که در مهلت مقرر اقدام نکنند، به طور سیستمی جریمه 2 برابری آنها مجددا اعمال می‌شود.

سردار تقی مهری افزود: بر اساس قانون بودجه ۹۶ مقرر شده در صورتی که مالکان وسایل نقلیه نسبت به پرداخت اصل جرایم معوق رانندگی خود تا پایان سال ۹۵ اقدام کنند، ۲ برابری دیرکرد آنها بخشوده شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، وی افزود: بر این اساس و با تمهیدات اندیشیده شده، مالکان وسایل نقلیه تا پایان آذرماه اگر جرایم معوق رانندگی تا پایان سال ۹۵ را پرداخت کنند می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شده و به جای پرداخت جریمه ۲ برابری، اصل مبلغ را بپردازند.

رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در صورتی که مالکان وسایل نقلیه در مهلت مقرر نسبت به پرداخت جرایم معوق خود اقدام نکنند، به طور سیستمی جریمه ۲ برابری آنها مجددا اعمال می‌شود.

وی گفت: این فرصت بسیار خوبی است که قانونگذار در اختیار هموطنان قرار داده است تا بتوانند نسبت به پرداخت دیون معوقه خود اقدام کنند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که پلیس، تسهیلاتی در کنار این بخشودگی فراهم کرده است، گفت: پرداخت موردی جرایم رانندگی در سایت www.rahvar۱۲۰.ir طراحی شده است و هموطنان می توانند با مراجعه به این سایت نسبت به پرداخت موردی یا همان اقساطی جرایم اقدام کنند.

وی افزود: تجربه سال های قبل نشان داده، که اغلب هموطنان در روزهای پایانی اتمام طرح مراجعه می کنند که متاسفانه به علت مراجعه حداکثری در روزهای پایانی، ارائه خدمات توسط پلیس راهور یا سامانه های پلیس به علت حجم مراجعات با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین هموطنان فرصت را مغتنم بدانند و در این دو ماه باقی مانده، در خصوص پرداخت جرایمشان اقدام کنند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که این مهلت بخشودگی به هیچ وجه قابل تمدید نیست یادآور شد: هموطنان ممکن است نسبت به این موضوع ناآگاه باشند که اگر در حال حاضر صورت وضعیت جرایم خودرویشان را ملاحظه می کنند و این جریمه زیر یک میلیون تومان است، بعد از اتمام بخشودگی، به علت برگشت ۲ برابری جرایم پرداخت نشده رقم جرایم معوق آنها بالاتر خواهد رفت.

وی تصریح کرد: اگر جرایم معوق رانندگان به بالای یک میلیون تومان برسد، حتما شکایت برای خودروها در سامانه ثبت می‌شود و ماموران پلیس راهور در صورت مشاهده این خودروها نسبت به توقیف وسیله نقلیه آنها، اقدام خواهند کرد.

رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد:هموطنان در نظر داشته باشند که در حال حاضر با پرداخت به موقع جرایم دو امتیاز می‌توانند کسب کنند. اولا از طرح بخشودگی استفاده کنند، ثانیا موضوع محدودیت در تردد وسایل نقلیه دیگر شامل حالشان نمی شود و می توانند از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشند.