۰ نفر

شروع کار از ساعت ۹صبح

موافقت هیات‌وزیران با تغییر ساعات کار کارمندان در مهرماه

۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷
کد خبر: 219719
موافقت هیات‌وزیران با تغییر ساعات کار کارمندان در مهرماه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از موافقت هیات وزیران با کلیات طرح تغییر ساعات اداری کارمندان در هفته اول مهر ماه خبر داد و گفت: به زودی بخشنامه‌های لازم در این خصوص به ادارات و سازمان ها ابلاغ می شود.

جلسه هماهنگی ستاد استقبال از مهر شهر تهران صبح امروز دوشنبه با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین المللی شهرداری تهران، رئیس انجمن اولیاء و مربیان، نمایندگان فرمانداری، استانداری، اورژانس تهران ، نماینده معاونت های خدمات شهری و اجتماعی و فرهنگی و تمامی مدیران ترافیک در سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در این مراسم دکتر محسن پورسیدآقایی با بیان اینکه هماهنگی های لازم با تمامی نهادهای درگیر با مسائل مربوط به آغاز مهرماه انجام شده است؛ افزود: خوشبختانه مدیران مجموعه های داخل شهرداری و نمایندگان پلیس راهور تهران بزرگ، آموزش و پرورش، اورژانس تهران، فرمانداری، استانداری در ستاد استقبال از مهر حضور دارند تا در صورت لزوم دستورات و تمهیدات ویژه ای را برای مهار و کنترل ترافیک اول مهرماه و خدمت رسانی به شهروندان داشته باشیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در حوزه های مترو و اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز با در نظر گرفتن سرویس های ویژه و کاهش سرفاصله ناوگان، تمهیدات لازم  برای خدمات رسانی به شهروندان در نظر گرفته شده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به تمهیدات درنظر گرفته شده د صورت وقوع حواث و تصادفات رانندگی در معابر و بزرگراه ها بیان کرد: محل هایی برای استقرار جرثقیل های سازمان آتش نشانی در نظر گرفته شده تا در صورت وقوع حادثه و تصادف در کمترین زمان اقدام به بازگشایی معابر کنند.

به گفته وی؛ خوشبختانه طبق تاکیدات رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، نیروهای پلیس حضور بسیار موثری را در تمام مناطق دارند.

پورسیدآقایی یادآور شد: همچنین از سال گذشته نقاط بحرانی ترافیکی شناسایی و در اختیار پلیس راهور و سایر بخش ها و آموزش و پرورش داده شده است تا برنامه ریزی های لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی با بیان اینکه از روز شنبه اول مهر 6 صبح تمام فرماندهان اصلی موضوعات ترافیکی جهت رصد و رفع مشکلات احتمالی ترافیک پایتخت در مرکز کنترل ترافیکی شهر تهران حضور خواهند داشت؛ تاکید کرد: با توجه به تمامی تصمیم گیری‌های انجام شده اما از مردم می خواهیم تا برای مدیریت ترافیک اول مهرماه همکاری لازم را با دست اندرکاران این حوزه داشته باشند و تا آنجایی که می‌توانند از انجام سفرهای غیر ضروری خود در هفته اول مهرماه بپرهیزند.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، طبق بررسی‌های انجام شده در هفته اول مهر شاهد پیک ترافیکی صبحگاهی و عصرگاهی بابت تردد کارمندان، والدین و دانش آموزان و دانشجویان به مراکز علمی و مدارس هستیم که میزان ترافیک صبحگاهی به دلیل همزمانی این ترددها بسیار بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بعدازظهرها نیز پیک زیادی در بازگشت کارمندان و دانش آموزان به سمت مبداء وجود دارد، گفت: از سوی دیگر بخش عمده ترافیک عصرگاهی و شبانگاهی شهر تهران به خاطر همزمانی دهه اول مهرماه با دهه اول محرم است که این همزمانی حجم ترافیک را در سطح شهر بیشتر می‌کند به همین دلیل از شهروندان می خواهیم که سفرهای غیر ضروری نداشته باشند.

پورسیدآقایی همچنین به والدین توصیه کرد؛ در صورت عدم استفاده از سرویس مدارس در رساندن فرزندان خود به مدارس حتما از توقف دوبله، سوبله و یا حاشیه‌ای در مقابل مدارس جلوگیری کنند و حتی در صورت امکان با فاصله بیشتری از مقابل مدرسه توقف کنند. از سوی دیگر با سازمان آموزش و پرورش شهر تهران و انجمن اولیاء و مربیان نیز توافق شده است که از روز اول سرویس مدارس بدون مشکل کار خود را انجام دهد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، وی با تاکید بر اینکه کمک والدین در کاهش ترافیک بسیار موثر است، گفت: خوشبختانه هیأت وزیران بحث شناور شدن شروع ساعات کار ادارات را از 9 صبح قبول کرده است و ان شاء الله به زودی به تمام نهادها بخشنامه می‌شود.