۰ نفر

مدیرعامل راه‌آهن مطرح کرد؛

آخرین جزییات تمهیدات سفرهای نوروزی ریلی

۱۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۳۴
کد خبر: 180065
آخرین جزییات تمهیدات سفرهای نوروزی ریلی

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه ارتقا ایمنی و ارائه خدمات مناسب به مسافران، سرفصل فعالیت بخش ریلی است گفت: اولویت اصلی شرکتهای مسافری ریلی رعایت ضوابط و قوانین ایمنی است و شرکتها موظفند با برنامه‌ریزی مناسب در این جهت گام بردارند.

سعید محمدزاده در چهارمین جلسه ستاد ارتقا ایمنی با اشاره به اینکه سهم نیروی انسانی در سوانح ریلی بیش از دیگر بخشهاست گفت: چنانچه سانحه ای در بخش حمل و نقل ریلی کشور رخ دهد، مسئولان ریلی موظف‌اند با ارائه آمار دقیق، تجزیه‌وتحلیل مناسبی از سانحه داشته باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: با توجه به اینکه از ۲۵ اسفندماه شاهد اوج سفرهای نوروزی هستیم بایستی اقدامات ضروری جهت اعزام به‌موقع مسافران در تمامی شبکه ریلی صورت گیرد.

محمدزاده تصریح کرد: اولویت اصلی شرکت‌های مسافری ریلی رعایت ضوابط و قوانین ایمنی است و شرکت‌ها موظف‌اند با برنامه‌ریزی مناسب در جهت ارتقا ایمنی‌بخش ریلی و ارائه خدمات مناسب به مسافران گام بردارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بازنگری طراحی ایستگاه‌ها و ارائه خدمات باکیفیت به مسافران، از اولویت‌های مدیران و کارکنان راه‌آهن است و تمامی مدیران نواحی موظف هستند اقدامات موردنیاز را در این زمینه انجام دهند.

به گفته محمدزاده؛ بهبود روش‌ها، تکمیل پروژه‌های کوتاه‌مدت و انجام اقدامات ضروری در جهت دستیابی به اهداف برنامه‌های بلندمدت سه اولویت دیگر مدیران راه‌آهن است.

مدیرعامل راه‌آهن به تهیه گزارش‌های روزانه هواشناسی و ارائه آن به مدیران کل مناطق و پیمانکاران و ... تأکید کرد و گفت: مواردی ازاین‌دست باید از قبل اطلاع‌رسانی شود.

بررسی ابعاد گوناگون پروژه‌های ریلی و سنجش میزان پیشرفت آن‌ها، افزایش ایمنی در برگزاری مانورهای مختلف، شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود ریلی، تجزیه‌وتحلیل آمار سال‌های گذشته و استفاده از آن‌ها در تدوین برنامه‌ها و فرآیندهای پیش رو و رعایت مقررات موجود از دیگر مواردی بود که مدیرعامل راه‌آهن در این جلسه بر انجام آن‌ها تأکید کرد.