۰ نفر

تردد ۹ میلیون وسیله نقلیه فاقد بیمه

۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۰
کد خبر: 162559
تردد ۹ میلیون وسیله نقلیه فاقد بیمه

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه ضریب خسارت واقعی بیمه شخص ثالث بالای 100 درصد است، گفت: در حال حاضر ۹ میلیون وسیله نقلیه فاقد بیمه در سطح کشور تردد می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی در یک برنامه تلویزیونی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ دیه در عدم خرید بیمه از سوی مردم نقش دارد، افزود: در قانون جدید بیمه شخص ثالث خسارات جرحی و فوتی طی مدت دو هفته از سوی شرکت های بیمه باید پرداخت شود و در خسارت مالی تا ۶ میلیون و سیصد هزار تومان بدون کروکی شرکت های بیمه خسارت را پرداخت می کنند.

همتی خاطر نشان کرد: ضریب نفوذ بیمه در کشور طی دو دهه اخیر ۷ برابر شده است که این نشان دهنده رقابت در میان شرکت های بیمه است و مردم می توانند بهترین شرکت بیمه را برای خدمات خود انتخاب کنند.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: ضریب خسارت بیمه های درمان تکمیلی به خاطر افزایش قیمت تعرفه ها افزایش یافته و بیمه ها را با مشکل مواجه کرده است.

همتی در پایان به مردم توصیه کرد؛ با مزایای بیمه عمر بیشتر آشنا شوند چرا که کمک حال آینده همه خواهد بود و علاوه بر پس انداز، فوت بیمه شده را نیز پوشش می دهد و حامی بازماندگان پس از فوت سرپرست خانواده است.