۰ نفر

سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد؛

محدودیتی برای صدور مجوز بهداشتی واردات گوشت و اعزام ناظران نداریم

۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۶
کد خبر: 276238
محدودیتی برای صدور مجوز بهداشتی واردات گوشت و اعزام ناظران نداریم

مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور گفت: سازمان دامپزشکی در صدور مجوز وادرات گوشت گوساله،گوسفند و اعزام ناظران بهداشتی جهت نظارت بهداشتی بر واردات این محموله ها هیچ گونه محدودیتی ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، دکتر محمدیان اظهار داشت:دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور در صدور مجوز بهداشتی واردات محموله های مرتبط با دامپزشکی، مسائل بهداشتی_قرنطینه ای را مدنظر قرار داده و در میزان صدور مجوز بهداشتی واردات تابع سیاست های تنظیم بازار است.

وی تصریح کرد:در صدور مجوز بهداشتی واردات گوشت گوساله و گوسفند که از کشور هایی که ارزیابی مخاطره به عمل آمده هیچ محدودیتی وجود ندارد و شرکت هایی که واجد شرایط واردات هستند و مدارک لازم را از طریق  سامانه یکپارچه قرنطینه اخذکنند،مجوز بهداشتی مربوطه در حداقل زمان ممکن صادر خواهدشد.

وی ادامه داد: همچنین در اعزام ناظربهداشتی برای نظارت بر محموله های تولیدی هیچگونه محدودیتی از طرف سازمان وجود ندارد و برای تمام شرکت های متقاضی که مجوز بهداشتی واردات گوشت گوساله و گوسفند را از این سازمان اخذ کرده اند،ناظر بهداشتی تامین و اعزام شده است.

وی عنوان کرد: جهت تنوع بخشی به کشور های مبدا واردات، اقدامات اساسی از طرف سازمان صورت گرفته است وکشور های متعددی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و پس از تبادل الزامات بهداشتی، بالغ بر 20 کشور مجاز برای واردات گوشت به کشور شده اند.

دکترمحمدیان با بیان اینکه در حال حاضراز  10 کشور گوشت گوسفند و از پنج کشور گوشت گوساله با نظارت ناظرین بهداشتی و شرعی وارد کشور می شود،اظهار کرد:علاوه بر این محموله ها در گمرکات ورودی نیز بررسی و آزمایشات لازم به عمل آمده و در صورت انطباق با معیارهای بهداشتی ترخیص می شوند.