۰ نفر

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تاکید کرد:

اختصاص بودجه برای اشتغال روستاییان آسیب‌دیده از زلزله

۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۲۴
کد خبر: 231588
اختصاص بودجه برای اشتغال روستاییان آسیب‌دیده از زلزله

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تاکید کرد: قطعا برای اشتغال آسیب‌دیدگان زلزله غرب کشور در روستاها و عشایر استان کرمانشاه رقمی در بحث اشتغالشان اختصاص پیدا خواهد کرد.

ابوالفضل رضوی، در تشریح آخرین اقدامات معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برای آسیب‌دیدگان زلزله غرب کشور گفت: گروهی را به منطقه زلزله زده کرمانشاه اعزام کردیم و منتظر هستیم که این گروه گزارش خود را ارائه کند. بی‌تردید دولت برای بازسازی خانه‌های روستایی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: بنیاد مسکن مسوولیت اصلی و مستقیم بازسازی خانه‌های آسیب دیده در زلزله غرب کشور را برعهده دارد.

تصمیم گیری  درباره  بازسازی  واحدهای  تخریبی فردا در جلسه هیأت دولت

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به سفر ریاست جمهوری به مناطق زلزله زده تصریح کرد: قطعا فردا در جلسه هیات دولت درباره تمهیدات لازم برای کمک به زلزله و همچنین بازسازی خانه‌های آنها تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

رضوی تاکید کرد: در مقطع فعلی باید تمام تمرکز بر امدادرسانی معطوف شود و در شرایط فعلی هنوز بحث بازسازی مسکن مردم آسیب دیده کمی زود است. هنوز مردم از نظر روحی آرامش پیدا نکردند ضمن آنکه امدادرسانی به مجروحان و خارج کردن آسیب دیدگان از زیر آوار به اتمام نرسیده است که بی تردید به محض اتمام امدادرسانی و نجات مردم کار بازسازی مسکن آسیب‌دیدگان آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: تصور می‌کنم پس از یک هفته با آرامش پیدا کردن مردم، می‌توانیم بحث بازسازی را آغاز کنیم و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز به عنوان ناظر تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت. همه دستگاه‌ها در مناطق زلزله زده حضور دارند و هر یک وظایف خود را در جهت کمک به آسیب‌دیدگان زلزله به خوبی انجام خواهند داد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به موضوع اشتغال آسیب‌دیدگان غرب کشور اشاره کرد و افزود: در جلسه امروز برای بحث اشتغال آسیب دیدگان مقرر شد از محل اعتبار اشتغال روستاییان رقمی اختصاص داده شود که میزان آن پس از ارائه گزارش‌های گروه اعزامی به منطقه و همچنین تصمیمات هیات دولت مشخص خواهد شد.

رضوی تاکید کرد: اگر در تصمیمات هیات دولت اعتبار اختصاص داده شده به آسیب دیدگان زلزله برای روستاییان و عشایر کرمانشاه کافی نباشد ما رقمی را جهت اشتغال آنها اختصاص خواهیم داد.