۰ نفر

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

امسال نرخ تورم در قیمت تضمینی گندم دیده شود/ نرخ‌های پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی در انتظار تصمیم دولت

۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۵۱
کد خبر: 298903
امسال نرخ تورم در قیمت تضمینی گندم دیده شود/ نرخ‌های پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی در انتظار تصمیم دولت

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از دولت انتظار می رود امسال نرخ تورم در قمیت خرید تضمینی گندم اعمال کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، عباس کشاورز در ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی به مناسبت آغاز سال جدید زراعی که با حضور معاونان، مدیرکل ها و روسای سازمان های جهاد کشاورزی استانی برگزار شد ، اظهار کرد: انتظار ما از دولت این است که قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید براساس نرخ تورم محاسبه و تعیین شود.

 وی تاکید کرد: وزارت جهادکشاورزی نرخ پیشنهادی خرید تضمینی را در زمان معین به دولت اعلام کرده است و اکنون منتظر تصمیم دولت برای آن ها است. 

کشاورز با اشاره به قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، گفت: بر اساس این قانون دولت باید برای فراهم نمودن امکان تصمیم گیری کشاورزان برای کشت محصولات خود، نرخ خریدتضمینی محصولات کشاورزی را تا پایان شهریورماه جاری اعلام کند.

وی تاکید کرد: اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی امکان برنامه ریزی را در این بخش فراهم می کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره برنامه های مهم این وزارتخانه برای بخش کشاورزی، گفت: مهمترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی بر اساس کمبود آب ؛ افزایش بهره وری و تمرکز بر بهره مندی بیشتر از آب سبز یا آب باران است.

کشاورز اضافه کرد: توجه به تنظیم و مدیریت بازار که پایه و اساس آ‌ن تولید است، از جمله موارد مهمی دیگری است که وزارت جهاد کشاورزی به آن توجه ویژه‌ای دارد چرا که تامین کننده امنیت غذایی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه ما منافع ملی را با منافع کشاورزان ادغام کرده ایم، افزود: تولید کالاهای اساسی مردم مانند گندم، دانه های روغنی و شکر در راس برنامه ها قراردارد و همچنین افزایش تولید برنج و ذرت نیز مورد توجه جدی است.

کشاورزی اضافه کرد: حفظ استمرار تولید برخی دیگر از محصولات از جمله سبزی و صیفی نیز برای ما اهمیت زیادی دارد و پرداخت به آن ها در اولویت است.

وی با رد ادعای مبنی بر صدور هر کیلو گرم سیب زمینی با قیمت 1 دلار از شهرهای مرزی به کشور عراق ، گفت: ما در مناطق مرزی تولید سیب زمینی نداریم و اگر دولت ببیند قیمت این محصول بیش از حد در حال افزایش است، مانع صادرات آن می شود تا بازار داخلی تنظیم گردد.

کشاورز در پایان سخنان خود تاکید کرد: ضمن اینکه سیب زمینی در هیچ کجای دنیا یک دلار نیست و قیمت آن سه دهم دلار است، اگر هم مشتری با این قیمت وجود داشته باشد ترک ها زودتر از ما دست به کار شده بودند.