۰ نفر

همتی: مردم نمی‌توانند بیش از این حق بیمه پرداخت کنند

پلکان رشد دیه باید اصلاح شود/ صنعت بیمه ۱۴ درصد مالیات و عوارض پرداخت می کند

۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۵
کد خبر: 161818
پلکان رشد دیه باید اصلاح  شود/ صنعت بیمه ۱۴ درصد مالیات و عوارض پرداخت می کند

رئیس کل بیمه مرکزی ظرفیت بالقوه صنعت بیمه کشور را بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: هم اکنون بیش از 750 میلیارد دلار از تعهدات و دارایی ها توسط بیمه ها حمایت می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی در آغاز به کار بیست و سومین همایش ملی و نهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه:

وی گفت: در کشور ما رقم سرمایه گذاری بیمه ها به ارزش دفتری 17 هزار میلیارد تومان است که با احتساب مطالبات معوق در مجموع به حدود 25 هزار میلیارد تومان خواهد رسید که رقمی معادل بودجه عمرانی کشور است و نشان از ظرفیت بالقوه این حوزه دارد.

وی افزود: در 7 ماهه اول سال جاری رشد صنعت بیمه معادل 20 درصد بوده است که تا پایان سال بیش از این افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر تاثیر "سیستم بانکی" در ارزش افزوده بازارهای مالی ایران حدود 90 درصد، "بیمه" حدود 6 درصد و "بازار سرمایه" کمتر از 2 درصد است.

وی همچنین گفت: بیمه های عمر در آینده به عنوان بیمه های تخصصی مورد توجه جدی قرار خوهد گرفت و تا پایان آذر ماه فرم های جدید بیمه مرکزی در حوزه بیمه عمر به نمایندگان ارسال خواهد شد و کار بر مبنای دستورالعمل جدید ادامه خواهد یافت.

همتی افزود: هم اکنون بیش از 110 هزار نفر در صنعت بیمه کشور شاغل هستند که از این تعداد کمتر از 5 درصد در بخش دولتی فعال هستند.

وی گفت: بیش از 750 میلیارد دلار از تعهدات و دارایی های کشور توسط بیمه ها دارای پوشش های ضروری هستند.ظرف 7 ماه گذشته بیش از 17 میلیون فرقه پرداخت خسارت صورت گرفته است.

وی  افزود: بیش از 13 میلیون نفر از مردم دارای پوشش بیمه عمر هستند. استفاده ار ابزارهای نوین برای نظارت بیشتر در دستور کار بیمه مرکزی قرار گرفته است. اصلاحات جدی در ساختار نظارت بیمه مرکزی ایجاد کردیم. چرا که حمایت از حقوق بیمه گذاران برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه 14 درصد مالیات و عوارض پرداخت می کند و سود شرکتهای بیمه ۳ درصد حق بیمه است که این تناسب ندارد و به صنعت بیمه آسیب میزند. من از نمایندگان مجلس محترم میخواهم برای رفع این مشکل تدبیری بیاندیشند.

وی ادامه داد: پلکان رشد دیه باید اصلاح  شود، چرا که مردم دارند آسیب می بینند و توان خرید بیمه نامه شخص ثالث را ندارند. باید به محیط کسب و کار صنعت بیمه بیشتر توجه کرد.