۰ نفر

نایب‌رییس کمیسیون‌عمران مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین خبر داد:

بررسی قیمت مسکن در کمیسیون عمران/ رسیدگی به پیشنهادات وزیر راه در کارگروه مسکن

۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۱
کد خبر: 281967
بررسی قیمت مسکن در کمیسیون عمران/ رسیدگی به پیشنهادات وزیر راه در کارگروه مسکن

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بررسی وضعیت بازار و قیمت مسکن به صورت جدی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد، گفت: در این بررسی‌ها به دنبال آن هستیم که توجه تولید مسکن به سمت مصرف کنندگان واقعی برود.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ ابوالفضل موسوی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: کمیسیون عمران مجلس در حال بررسی قیمت مسکن است و در همین رابطه جلساتی با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی و سایر دستگاه های ذیربط تشکیل شده که در این جلسات پیشنهاداتی مانند افزایش سرمایه بانک مسکن، تعادل بخشی عرضه و تقاضا و نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شد.

وی در ادامه افزود: البته به رغم پیشنهادات و بحث های مختلفی که مطرح شد هنوز به جمع بندی در این رابطه نرسیده ایم و قرار شد پیشنهادات وزیر در کارگروه مسکن بررسی های لازم صورت بگیرد و سپس نتیجه این بررسی‌ها به کمیسیون عمران ارائه و پس از تصویب در کمیسیون، تقدیم صحن مجلس شود.

موسوی با اشاره به بالا رفتن شدید اجاره بها و عدم توانایی بسیاری از اقشار مردم برای خرید خانه اظهار داشت: در واقع کمیسیون عمران مجلس به دنبال ارائه پیشنهادی است که اقشاری از مردم که نمی توانند مسکن خریداری کنند، خانه دار شوند و همچنین بازار اجاره بها مدیریت شود.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه در کشور ما به مسکن به عنوان یک کالای سرمایه ای و نه یک کالای مصرفی نگاه می شود، گفت: همین نوع نگاه موجب شده که خود بخود اتفاقاتی در بازار مسکن رخ بدهد و عرضه کم و تقاضا زیاد شود. اما اگر در تولید مسکن، توجه به سمت مصرف کننده واقعی اعم از اجاره نشینان یا خریداران برود، وضعیت تا حدودی بهبود خواهد یافت.  

موسوی با تاکید بر اینکه باید مجلس و دولت به تفاهمی در مورد نحوه مدیریت آشفته بازار مسکن برسند، عنوان کرد: یک انسجامی باید در این جنگ جدید اقتصادی شکل بگیرد که یک قسمت آن در مسکن، یک قسمت آن در بازار ارز، طلا و سکه و قسمت دیگر آن در بازار خودرو است و به نظرمی رسد در این میان مهم ترین موضوع، نقدینگی موجود در جامعه است که باید فکری برای آن شود.