۰ نفر

اقتصاد آنلاین از روند بازار مسکن گزارش می‌دهد:

بازار مسکن در شرف خروج از رکود/ عوارض دولت مانع رشد بازار مسکن می‌شود

۲۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۵۰
کد خبر: 251242
بازار مسکن در شرف خروج از رکود/ عوارض دولت مانع رشد بازار مسکن می‌شود

نائب رییس انجمن انبوه سازان مسکن تهران معتقد است اگر چه به عقیده کارشناسان، بازار مسکن از رکود سابق خود خارج شده اما اگر دولت به ایجاد موانع در این بازار ادامه دهد دوباره به رکود گذشته برمی‌گردیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ایرج رهبر با بیان این‌که نوسانات ارز در یک ماه گذشته بی تاثیر بر بازار مسکن نبوده اظهار کرد: اگرچه مسکن بازار کندی بوده و به گفته اکثر افراد وابستگی چندانی به ارز ندارد اما در نوسانات اخیر بازار ارز، سرمایه‌های سرگردانی که در جای دیگر نتوانستند کسب درآمد داشته باشند وارد بازار مسکن شده اند.

این کارشناس با اشاره به این‌که مسکن بر خلاف بازار پر ریسک دلار، بازار پایداری است خاطرنشان کرد: مسکن ممکن است در رکود برود و مشکل معاملاتی داشته باشد اما در نهایت به ضرر و زیان نمی‌رسد و همچنان افراد به سمت این بازار روی آورده و نرخ سرمایه‌گذاری در این بازار پایدار است.

وی عدم مدیریت دولت در حوزه مسکن و ایجاد عوارض مالیاتی را عاملی برای بازگشت به رکود گذشته دانست و گفت: دولت با سیاست‌های در پیش گرفته همچون معافیت‌های مالیاتی و تسهیلات بانکی گام مثبتی در جهت رونق این بازار در پیش گرفته است.

 نائب رییس انجمن انبوه سازان مسکن تهران همکاری دولت با بخش خصوصی را انگیزه ای برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن دانست و تصریح کرد: نباید رکورد را با عوارض دولت تشدید کرد بلکه دولت باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشد و محدودیت‌ها را کاهش دهد.

وی با اشاره به رشد 15 درصدی قیمت و 6 درصدی تعداد معاملات مسکن نسبت به زمستان سال گذشته اضافه کرد: تعداد معاملات انجام شده تاکنون انگیزه خوبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه را ایجاد کرده است همچنین قیمت مسکن باید از نرخ تورم بیشتر باشد تا بتوان شاهد سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در این حوزه باشیم.

ایرج رهبر در پایان افزود: قیمت و تعداد معاملات مسکن تا پایان سال با همین منوال آرامی که دارد حرکت خواهد کرد و شاهد افزایش چشمگیر قیمت نخواهیم بود.