۰ نفر

آمار جدید از بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

۱۲ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۲۱
کد خبر: 241748
آمار جدید از بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: ۳۹هزار و ۷۸۴ واحد مسکونی در شهر و روستا در منطقه زلزله‌زده استان کرمانشاه نیازمند بازسازی است که آواربرداری ۸ هزار و ۱۵۳ واحد انجام شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رضا خواجه‌ای افزود: از این تعداد بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در اولویت اول بازسازی قرار دارند.  وی با بیان اینکه بیش از ۱۹ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی نیز در اولویت بعدی به بازسازی و نوسازی نیاز دارند، تصریح کرد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده در این منطقه در مجموع بیش از ۵۶ هزار و ۴۸۰ واحد مسکونی در شهر و روستا با انجام تعمیرات با توجه به میزان خسارت وارده باید مرمت و بهسازی شوند. خواجه‌ای بیان کرد: برای تعیین میزان خسارت به واحد‌های مسکونی هفت شهر سرپل ذهاب، دالاهو، اسلام آباد غرب، گیلان‌غرب، قصر شیرین،جوانرود و ثلاث باباجانی و یک هزار و ۵۸۶ روستا در مجموع ۱۱۴ هزار و ۲۷۰ واحد مسکونی مورد ارزیابی قرار گرفته است. وی افزود: تاکنون بیش از ۸ هزار و ۱۵۳ واحد مسکونی آواربرداری شده و یک هزار و ۴۰۲ واحد نیز پی‌کنی شده است. به گفته این مقام مسوول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تاکنون برای ۱۵۵ واحد مسکونی فونداسیون ریخته شده و عملیات دیوار چینی بیش از ۲۰ واحد مسکونی در منطقه به پایان رسیده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه درباره آغاز عملیات تعمیر واحد‌های مسکونی در این منطقه اظهار کرد: عملیات تعمیر ۵ هزار و ۱۴۶ واحد مسکونی در شهر و روستا آغاز شده که تاکنون عملیات یک هزار و ۵۰۰ واحد آن به پایان رسیده است.