۰ نفر

از سردرگمی تا قرار داد خرید مسکن/ یک مورد دارم، اکازیون!

۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۷
کد خبر: 221089
از سردرگمی تا قرار داد خرید مسکن/ یک مورد دارم، اکازیون!

بعد از مدت ها که در جست و جوی شغلی مناسب بوده اید، با شما تماس می گیرند و می گویند از شنبه تشریف بیاورید و کارتان را آغاز کنید...

 از خوشحالی سر از پا نمی شناسید. از یک طرف هیجان زده از رفتن به محیط کار جدید هستید و از طرفی هم خوشحال هستید که بعد از این همه وقت از بیکاری در آمده و شاغل شده اید. اما در بین تمام هیجان ها و شادی ها حسی نگران کننده شما را آزار می دهد . آن هم فاصله خانه تا محل کار جدید شما است. آیا می توان هر روز از شرقی ترین نقطه شهر به سمت غرب بروید و باز گردید؟

فاصله خانه تا محل کارتان را کم کنید

صبح شنبه با هزار امید و آرزو به سمت محل کار جدیدتان می روید، اما در کمال ناباوری با چهل دقیقه تاخیر روز اول کاریتان را آغاز می کنید. ناراحت و شرمنده اید که روز اول نتوانسته اید سر وقت در محل کارتان حاضر شوید. این را خوب می دانید که تمام تلاشتان را برای سر وقت رسیدن انجام داده اید و اولین زمان ممکن خانه را کار ترک کرده اید اما آنچه رخ داد تاخیری بود که اصلا برای شما و رئیستان خوشایند نیست.

تصمیم می گیرید از روز بعد زودتر خانه را ترک کنید اما باز هم تاخیر بخشی از فعالیت کاریتان می شود. از آن هم بدتر عصری است که با تمام خستگی یک روز سخت کاری، دو ساعت تمام ترافیک را تحمل می کنید تا به منزل برسید و باز فردا روز از نو و روزی از نو...

کم کم دچار دلسردی می شوید. به خود می گویید: قرار بود روزی 8 ساعت کار کنم اما با رفت و آمد در این ترافیک در واقع روزی دوازده ساعت از زندگیم را صرف شغلم می کنم و عملا سه الی چهار ساعت در روز صرف فاصله زیاد خانه از محل کار می شود؟

اوضاع سخت شده است. عصرها پس از بازگشت از محل کار خسته تر از آن هستید که بتوانید ورزش کنید، کتاب بخوانید، به علایقتان برسید و یا کنار خانواده با انرژی و سرزندگی به معاشرت بپردازید با پدر و مادر خود به گفت و گو بنشینید و با همسر و فرزندانتان خلوت کنید. حتی آخر هفته ها هم ترجیح می دهید به جای استفاده درست و بهینه از تعطیلاتتان، در رختخواب بمانید و خستگی یک هفته سخت کاری را از تن به در کنید.

افزایش آسیب های اجتماعی با دوری از خانواده

این را باید خوب بدانیم که یکی از راه کارهای کاهش آسیب های اجتماعی حضور موثر در گروه های کوچک و نخستین اجتماعی مانند خانواده است. وقتی محل کارتان از خانه شما دور باشد، کمتر می توانید معاشرت مناسبی را با خانواده تجربه کنید و این امر می تواند دلزدگی، تنهایی و خستگی روحی را برای شما ایجاد کند. حال این امر زمانی تشدید می شود که شما پدر یا مادر یک خانواده باشید و نتوانید زمان مناسبی را برای فرزندان و همسر خود اختصاص دهید. فکر می کنید این عدم حضور در مهمترین گروه اجتماعی یعنی خانواده چه پیامدهایی را برای شما و خانواده شما خواهد داشت؟ فکر می کنید راهکار چیست؟

آیا چاره این است تا کاری که مدتهای طولانی به دنبال آن بوده اید را رها کنید و در جست و جوی شغل دیگری باشید که باید بگویم این راهکار مناسبی نیست. در واقع رها کردن کار نه تنها عاقلانه به نظر نمی رسد بلکه کاری بیهوده و نادرست است و در این صورت تضمینی نیست تا کار جدیدی که احتمالا با زحمت آن را میابید، در نزدیکی محل زندگی شما باشد.

مدتها با خود می اندیشید و به این فکر می کنید که شاید جا به جایی خانه و نزدیکی به محل کار بتواند راهگشای این مشکل باشد اما باز هم در مسیر این راه مشکلات فراوانی پیش پای خود حس می کنید. شما به عنوان یک فرد شاغل نمی توانید ساعتها به جست و جوی ملک مورد نظرتان، بنگاه های معاملات ملکی را زیر پای بگذارید و هر روز از این خانه به آن خانه بروید تا در نهایت یک خانه چشم شما را بگیرد و پای میز مذاکرده بروید.

همه این مشکلات را هم بگذارید در کنار این که مجبورید روزانه با چندین و چند بنگاهی سر و کله بزنید و اغراق هایشان برای هر کدام از خانه هایی که میبینید را تحمل کنید. کسانی که تا کنون حتی یک بار برای خرید خانه یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران اقدام کرده اند به خوبی می دانند که جست و جوی ملک در تهران کفشی آهنین می خواهد و اعصابی فولادی...

راهکار مناسب برای شما اینجا است

شما پس از بررسی های متعدد به این نتیجه رسیده اید که سختی جا به جا شدن محل زندگی را به جان بخرید تا بتوانید زمان بیشتری را با همسر و فرزندان خود صرف کنید و یا بتوانید روزانه فرصت بیشتری برای پرداختن به علایق خود داشته باشید. به دنبال مسیر راحتتری برای پیدا کردن منزل مناسب خود هستید که مجبور نباشید بنگاه های معاملات ملکی را زیر پا بگذارید و زمان زیادی را صرف کنید تا ملک مورد نظرتان را در تهران بیابید. در واقع آنچه شما برای خرید خانه یا رهن کامل آپارتمان مورد نظرتان احتیاج دارید بانک املاک است. همان چیزی که بدون صرف وقت زیاد اطلاعاتی دقیق و کامل در راه جست و جوی ملک مورد نظر شما در اختیارتان قرار می دهد.

 

تصور کنید در دنیای امروزی به راحتی در منزل خود بنشیدید و با یک جست و جوی ساده در اینترنت و دستیابی به فایل و بانک املاک نه تنها مشخصات کامل منزل مورد نظرتان را ببینید بلکه فیلمی از این خانه نیز در اختیارتان گذاشته می شود تا به راحتی خود را در آن ملک حس کرده و ویژگی های آن را لمس کنید. شاید از آن هم مهمتر بتوان گفت شما بدون هیچ واسطه ای با صاحب خانه مورد نظر در تماس خواهید بود و این امر هزینه های شما را جهت جست و جوی ملک و جا به جایی منزل بسیار کاهش خواهد داد. اگر این امر برایتان جذاب است، آن را از دست ندهید و سری به سایت ساکنین بزنید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظر آنها را نیز در این خصوص جویا شوید.