۰ نفر

رییس اتحادیه املاک: زمان خروج از رکود رسید

۱۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۲۲
کد خبر: 185963
رییس اتحادیه املاک: زمان خروج از رکود رسید

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: چشم انداز سال 96 با دو نقطه عطف در ماه‌های تیر و شهریور، روشن دیده می‌شود و درنیمه دوم سال شاهد رونق خواهیم بود.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ حسام عقبایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص ارزیابی از بازار مسکن در سالی که گذشت گفت: بازار مسکن در سال 95 به طور کامل در رکود به سر برد، هرچند از نظر حجم معامله هایی که به ثبت رسید شهر تهران وضع بهتری داشت، اما رکود در شهرستان ها به طور کامل محسوس بود و وضعیت پایتخت را هم نمی توانستیم به عنوان رونق یا پیش رونق به حساب آوریم.

وی افزود: امید می رود سال 96 روزهای خوبی برای فعالان بخش مسکن به ارمغان آورد؛ نمودارهای پیش بینی از وضعیت آینده بازار مسکن موید این موضوع است که پس از 4سال فرورفتن بخش مسکن در رکود عمیق، زمان خروج از رکود فرارسیده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه در سال جاری دو مقطع مهم در بازار وجود دارد، خاطرنشان کرد: شرایط در سال جدید به گونه ای رقم خورده است که تیرماه مسکن از حالت رکود چند ساله وارد دوره پیش رونقی می شود. پس از آن در شهریور وارد دوره رونق خواهد شد و به این ترتیب از نیمه دوم سال 96 بازار مسکن شاهد رونق کامل خواهد بود.

عقبایی تاکید کرد: دو عامل در پیش بینی های رونق امسال بازار مسکن دخیل هستند، در وهله اول نگاه به دوره های رکود و رونق در بخش مسکن که این نکته یادآوری می کند همواره پس از یک دوره رکود چند ساله، مسکن شاهد رونق بوده است و عامل دیگر فرارسیدن زمان پرداخت تسهیلات بانکی در سال گذشته است، که این عامل باعث افزایش تقاضای مصرفی در بخش مسکن خواهد شد و بدون تردید منجر به حضور مشتریان بالفعل در بازار خواهد شد.