۰ نفر

روزشمار برای وزارت نیرو به کار افتاد

پایان چانه‌زنی در پردیس

۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۹
کد خبر: 160142
پایان چانه‌زنی در پردیس

با اعلام قیمت نهایی فازهای ۹ جدید، ۸ و ۵ مسکن مهر پردیس، به نظر می‌رسد راه چانه‌زنی متقاضیان بسته شده و روزشمار اجرای تعهدات وزارت نیرو به کار افتاده است.

سرانجام قیمت نهایی فازهای ۹ جدید و ۵ با مبلغ آورده ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تا ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و نیز فاز ۸ در پروژه امیرساوالان کومه بالغ بر ۵۶ میلیون و ۲۰۰ تا ۶۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان طی روزهای اخیر اعلام شد که هنوز این قیمت‌ها با واکنش متقاضیان مواجه نشده است؛ ‌ چرا که متقاضیان مسکن مهر پردیس از زمان اعلام قیمت‌ها در اواخر شهریورماه تجمع‌هایی را از جلوی درب وزارت راه و شهرسازی آغاز کردند و آن را در پنجمین گردهمایی در نمایشگاه مطبوعات و اعتراض به ولی‌اله سیف به پایان رساندند؛ متقاضیانی که گلایه سود مشارکت سه ساله که بانک مسکن قصد دارد از آنها بگیرد را بر سر سیف خالی کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اما مشکلات پردیس به این‌جا ختم نمی‌شود. با این‌که ۴۶ هزار واحد به مرحله‌ی نازک‌کاری رسیده، تامین انشعابات دچار وقفه‌هایی شده است. به طور مثال در فاز ۹ جدید وضعیت فیزیکی تاسیسات زیربنایی و آماده‌سازی در تمام بخش‌های فاضلاب، آب، برق، گاز و تلفن تنها ۱۶.۸ درصد است، در فاز ۸ این رقم به ۳۴ درصد می‌رسد، در فاز ۱۱ بالغ بر ۵۹ درصد است و در فاز ۵ بیش از ۲۵ درصد نیست. بر همین اساس و با این‌که مسوولان وزارت نیرو از کمبود بودجه سخن می‌گویند متقاضیان و وزارت راه و شهرسازی انتظار دارند دستگاه‌های خدمات‌رسان اهتمام بیشتری از خود نشان دهد.

مدیرعامل شهر جدید پردیس در این خصوص گفته است: وزارت نیرو باید به وظایف خود در برقراری انشعاب آب، برق و فاضلاب عمل کند و ما نمی‌توانیم به تنهایی بار مسئولیت را بردوش بکشیم. ۴۰ تا ۴۶ هزار واحد در مرحله به نازک کاری است و اگر مردم و وزارت نیرو به تعهدات خود عمل کنند واحدها در اسرع وقت تحویل داده می‌شود.

بنابراین گزارش، شرکت عمران شهر جدید پردیس پس از تجدیدنظر در ارقام اعلام شده قبلی، طی دو اطلاعیه جداگانه قیمت نهایی فازهای ۸، ۵ و ۹ جدید مسکن مهر این شهر را اعلام کرد.

طبق اعلام شرکت عمران، در فازهای ۹ جدید  و ۵ سهم آورده متقاضی بدون احتساب تسهیلات بانکی و با در نظر گرفتن تیپ بلوک ها و متراژ واحدها، حداقل ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و حداکثر ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است. در ضمن این شرکت در نظر دارد از تاریخ ۹۵/۰۹/۲۰  برای آن دسته از متقاضیانی که حداقل مبلغ ۳۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از سهم آورده خود را واریز نمایند براساس میزان واریزی و اولویت افتتاح اقدام به دعوت از متقاضیان محترم جهت  صدور و تحویل قرارداد پیش فروش  نماید.

در فاز ۸ نیز سهم آورده متقاضی بدون احتساب تسهیلات بانکی و با در نظر گرفتن تیپ بلوک ها و متراژ واحدها در پروژه امیرساوالان کومه A, B, C  واقع در زون ۲ فاز ۸  حداقل ۵۶ میلیون و ۲۰۰ و حداکثر ۶۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است. درضمن این شرکت در نظر دارد به زودی  برای آن دسته از متقاضیانی که حداقل مبلغ ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سهم آورده خود را واریز نمایند براساس میزان واریزی و اولویت افتتاح اقدام به دعوت از متقاضیان محترم جهت  صدور و تحویل قرارداد پیش فروش  نماید.

همچنین سهم آورده متقاضی بدون احتساب تسهیلات بانکی و با در نظر گرفتن تیپ بلوک ها و متراژ واحدها در پروژه پردیس سازان نوید واقع در زون ۳ فاز ۸ شهر جدید پردیس، حداقل ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار و حداکثر ۶۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است. در ضمن این شرکت در نظر دارد به زودی برای آن دسته از متقاضیانی که حداقل مبلغ ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سهم آورده خود را واریز نمایند براساس میزان واریزی و اولویت افتتاح اقدام به دعوت از متقاضیان محترم جهت  صدور و تحویل قرارداد پیش فروش  کند.