۰ نفر

پائیز غیرقابل تحمل مشاوران املاک

۲۱ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۰۹
کد خبر: 157593
پائیز غیرقابل تحمل مشاوران املاک

مشاوران املاک در تشریح وضعیت فعلی بازار معاملات مسکن می گویند: اوضاع پارسال همین موقع به مراتب قابل تحمل تر از پاییز امسال بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بورس 24، از نظر مشاوران املاک خرید و فروش آپارتمان در سال گذشته شرایط بهتری داشته و بازار نیمه دوم ٩٤ گرمتر از نیمه دوم ٩٥ تحلیل می شود.این در حالی است که آمار حجم معاملات مسکن در تهران، این حس دلالان را تایید نمی کند و بیانگر بهتر شدن اوضاع در سال جاری است. 

دلیل برداشت متفاوت مشاوران املاک به تغییر فاز بازار در فاصله سال های ٩٣ تا ٩٥ برمی گردد.بازار معاملات مسکن در پاییز ٩٤ از رکود شدید سال ٩٣ وارد فاز پیش رونق شد و حجم معاملات بعد از دو سال افت منفی، ناگهان بالای ٢٠ درصد رشد کرد.خروج از رکود در سال گذشته سابقه خوشی از بازار مسکن نیمه دوم ٩٤ در ذهن دلالان ملک ثبت کرده است. 

اما در حال حاضر به علت ماندن در پیش رونق، از نظر مشاوران املاک، شرایط چندان ایده آل ارزیابی نمی شود.به عبارت دیگر، تغییر فاز بازار معاملات مسکن در سال گذشته، حس بهتری به دلالان داده و در حال حاضر به دلیل توقف در فاز پیش رونق، مشاوران املاک رضایت از بازار ندارند. 

حجم ماهانه معاملات خرید مسکن از ١٠ هزار واحد در نیمه اول ٩٤ به بالای ١٢ هزار واحد رسید و اکنون نیز در همین سطح در نوسان است.با این حال، از نظر کارشناسان، شرایط فعلی منعطف تر از سال گذشته است و برای خریدار و فروشنده، مناسب انجام معامله است.