۰ نفر

طرح مدیریت جامع شهری و روستایی تدوین شد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۱۰
کد خبر: 266728
 طرح مدیریت جامع شهری و روستایی تدوین شد

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه و تدوین طرح مدیریت جامع شهری و روستایی از تلاش کمیته‌ امداد برای واگذاری 50 هزار مسکن مهر با هماهنگی دولت به مددجویان خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، اصغر سلیمی در تشریح دستور کار جلسه امروز- سه شنبه- کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) برای ارائه گزارش عملکرد در سال گذشته و همچنین تشریح برنامه های سال جاری در جلسه امروز حضور یافت.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان مجموعه مذکور اعتقاد دارند که باید مستمری ها طوری پرداخت شود که از تورم عقب نمانند، افزود: براساس سخنان آقای فتاح افزایش 14 و نیم درصدی مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد یکی از اقدامات این مجموعه محسوب می شود.

سلیمی با اشاره به اینکه کمیته امداد در تلاش است با هماهنگی دولت 50 هزار مسکن مهر را در اختیار بگیرد تا از طریق راه های قانونی به مددجویان واگذار کند، ادامه داد: همچنین طبق تبصره 14 و 18 برنامه و بودجه سال جاری که مرتبط با اشتغال است، 1400 میلیارد تومان برای وام اشتغال مددجویان تخصیص داده شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: با توجه به رقم 2100 میلیارد تومانی که در سال گذشته برای اشتغال مددجویان کمیته امداد تصویب شد، می توان اذعان کرد که حدود 90 درصد آن جذب شده و همچنین بیش از 2300 میلیارد تومان نیز وام پرداخت شده است.

سلیمی گفت: طرح مدیریت جامع شهری و روستایی نیز پس از بررسی و مطالعه تطبیقی 18 کشور توسط اعضا کمیسیون تهیه و تدوین شده است، از این رو طرح مذکور برای دریافت نظر نمایندگان در اختیار افراد قرار گفت.

به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی درخصوص مزایای طرح مدیریت جامع شهری و روستایی، خاطرنشان کرد: سعی در حذف تعارض منافع، استقلال شوراها، حق اعتراض مردم به شهرداری ها، استفاده از ظرفیت های محلی برای شهر هوشمند، ایجاد نظام امور صنفی شهرداران و دهیاران، ایجاد شهردار استان و شهرستان، ایجاد خزانه شهرداری، ضابطه‌مند شدن سفرهای خارجی شهرداری و اعضای شورای شهر، تهیه جدول زمانبندی 3 ساله برای تحقق اهداف درنظر گرفته شده و غیره از جمله مزایا و اهدف این طرح تلقی می شود که پس از بحث و بررسی در دستورکار آتی کمیسیون قرار خواهد گرفت.