۰ نفر

زلزله خوسف مردم را روانه اماکن عمومی کرد

۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۶:۲۵
کد خبر: 216991
 زلزله خوسف مردم را روانه اماکن عمومی کرد

زلزله بامداد چهارشنبه و لرزش نسبتا شدید ساختمان ها در شهرستان های خوسف و بیرجند، مردم این مناطق را روانه اماکن عمومی و فضای باز کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  با وجود گذشت حدود 2 ساعت از وقوع زلزله 4،7 ریشتری حوالی خوسف در حال حاضر مردم بیرجند در پارک های توحید، صیاد شیرازی، آزادگان، شهدای گمنام و ... مستقر هستند.

فرمانداری بیرجند نیز در اطلاعیه ای از مردم خواست با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن زمین لرزه، چنانچه از وضعیت پایداری منازل اطمینان ندارند برای ایمنی بیشتر در ساعات باقی مانده تا صبح در فضای باز مستقر شوند.طبق گزارش های حاصله از هلال احمر در حال حاضر هفت تیم ارزیاب این سازمان در منطقه حضور دارند و روستاهای زلزله زده را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهند.به گفته مسئولان ذیربط تاکنون خسارت جانی و مالی از زلزله خوسف گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بامداد چهارشنبه گفت: تاکنون خسارت جانی و مالی ناشی از زلزله خوسف به ستاد مدیریت بحران گزارش نشده است و 17 تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده اند.

سید ابوالحسن میر جلیلی اظهار کرد: این زمین لرزه با قدرت 4،7 ریشتر در 17 کیلومتری شهرستان خوسف و 25 کیلومتری شهرستان بیرجند روی داد.وی بیان کرد: کانون زلزله در روستاهای خلیلان، عیلکی، رومنجان و گل فریز شهرستان خوسف است.

وی ادامه داد: در حال حاضر فرمانداران، بخشداران و دهیاران شهرستان های بیرجند و خوسف در منطقه حضور دارند و مردم مرکز استان هم از خانه ها بیرون آمده اند و این زلزله در بیرجند محسوس بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به اینکه احتمال وقوع پس لرزه هایی وجود دارد از مردم درخواست می شود تا اطمینان حاصل نشده در اماکن امن و فضای باز حضور داشته باشند.

 زمان وقوع این زمین لرزه ساعت 2 و 50 دقیقه و 32 ثانیه امروز (چهارشنبه) در عمق 9 کیلومتری زمین ثبت شد.این زمین لرزه در مختصات طول جغرافیایی 59،04 و عرض جغرافیایی 32،7 روی داد و شدت آن باعث لرزش ساختمان ها در شهر بیرجند شد.