۰ نفر

چیت چیان عازم اهواز شد

۲۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۹
کد خبر: 176076
 چیت چیان عازم اهواز شد

در پی تشدید گرد و غبار و مه غلیظ در استان خوزستان و به دنبال آن، قطع آب و برق در شهرهای این استان وزیر نیرو به همراه معاونانش در آبفا و توانیر عازم اهواز شد.

بر اثر بروز گرد و غبار شدید در خوزستان و رطوبت بسیار بالای این استان، هم‌اکنون برق حدود 90 درصد مشترکان در 11 شهر استان خوزستان همچون خرمشهر، آبادان، شادگان و اهواز قطع شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، به دنبال قطع برق از ساعت 4 بامداد امروز و خارج شدن پمپ‌های آب تصفیه‌خانه‌ها و چاه‌های تامین آب شرب، آب‌رسانی در شهرهای خوزستان نیز دچار اخلال شده و هم اکنون آب در شهرهای بزرگ استان قطع است.

به دلیل گستردگی حادثه و تکرار این حادثه در چند هفته اخیر، "حمید چیت‌چیان" وزیر نیرو با همراهی معاونان و مدیران‌عامل توانیر و آبفای کشور بخش آب و برق این وزارتخانه برای رصد و اقدام فوری برای کنترل این بحران عازم استان خوزستان شده است.

این گزارش حاکی است در زمان حاضر، علاوه بر گرد و غبار شدید، رطوبت در اهواز حدود 100 درصد است و بر اثر اتصال تجهیزات و مقرره‌های برق،  پست‌‌های انتقال و توزیع وشبکه برق‌رسانی در این شهرها، از مدار خارج شده و تلاش برای برقراری جریان برق در این استان در دست انجام است.