۰ نفر

اتوبوسی که ترافیک را دور می‌زند +تصاویر

۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۴۶
کد خبر: 138508

اتوبوسی که ترافیک را دور می‌زند +تصاویر

چین از اولین نمونه یک اتوبوس تندرو رونمایی کرد که از روی همه خودروها و چراغهای راهنمایی عبور می‌کند.

02

03

04

05

در ماه مه تصاویری از طرح اولیه یک اتوبوس عجیب و بلند در اینترنت منتشر شد که از روی ترافیک عبور می‌کند. این "سامانه حمل‌ونقل اتوبوس هوایی" (TEB) با ظرفیت حمل 1200 مسافر در مقایسه با شبکه ریلی زیرزمینی یا مترو بسیار اقتصادی است و راه‌حلی برای مشکل بزرگ ترافیک چین محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، با این راه‌حل، نیازی به تغییر کاربری معابر یا زیرسازی کلی و هزینه‌بر معابر شهری نیست و اتوبوس‌های پرظرفیت می‌توانند با سرعت بالا و بدون ایجاد ترافیک در مسیرهای شهری، مسافران را جابه‌جا کنند.

این سامانه نخستین بار در نمایشگاه فناوری چین معرفی شد و اکنون پس از چندین ماه، اولین نمونه آن ارائه شده است.

نمونه کوچک "سامانه حمل‌ونقل اتوبوس هوایی 1" در شهر کینگهوانگداو در استان هبی رونمایی شد و نخستین سفر آزمایش خود را به طول 300 متر انجام داد.

در تصاویر منتشر شده از این اتوبوس بخش داخلی آن دارای 22 متر طول و نزدیک به هشت متر عرض است. ارتفاع این اتوبوس حدود پنج متر است و با ارتفاع نزدیک به دو متر از روی خودروها عبور می‌کند.

نمونه اولیه این اتوبوس تندرو می‌تواند تا 300 مسافر را حمل کرده و بر روی ریل‌های تعبیه شده در خیابان‌ها حرکت کند.

طرح این اتوبوس بزرگ ابتدا در سال 2010 و مجددا در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری پیشرفته پکن ارائه شد.

سانگ یوژو، طراح این اتوبوس می‌گوید که نمونه‌های اولیه ساخته شده و اینکه پنج شهر نانیانگ، کینگهوانگداو، شنیانگ، تیانجین و ژوکو با شرکت توسعه فناوری TEB برای اجرای پروژه‌های آزمایشی قرارداد امضا کرده‌اند.

این اتوبوس دارای 16 تایر بوده و توسط هشت جفت چرخ ریلی رانده می‌شود و می‌تواند با سرعت 40 تا 50 کیلومتر در ساعت سفر کند. البته روز گذشته این اتوبوس برقی با سرعت بسیار آرامتری حرکت کرد.