۰ نفر

صندوق توسعه ملی با اعطای تسهیلات از صنعت ریلی حمایت می کند

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۵۳
کد خبر: 264994
صندوق توسعه ملی با اعطای تسهیلات از صنعت ریلی حمایت می کند

رئیس صندوق توسعه ملی گفت: توسعه حمل و نقل ریلی به‌عنوان رکن مهم توسعه افزون بر اشتغال ‌زایی و ثروت‌ آفرینی اقتصادی مورد حمایت این صندوق قرار دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، مرتضی شهیدزاده در دیدار عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از برنامه ریزی این صندوق برای توجه جدی به صنایع و تولیدگران داخلی و به تبع آن بخش خصوصی مولد خبر داد. 
شهید زاده از حمل و نقل ریلی به‌عنوان رکن مهم توسعه یاد کرد که ثروت آفرینی در این بخش می تواند در زندگی شهروندان نیز آثار مفیدی داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به نامگذاری سال 1397 به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» بر ضرورت تسهیل فعالیت بخش خصوصی و بسترسازی قانونی برای افزایش مشارکت در این حوزه تاکید کرد. 
در این دیدار «رفع گلوگاه‌های حمل بار توسط ریل و ناوگان ریلی»، «تسهیل شرایط حمل و نقل کالا»، «نوسازی و بهسازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ناوگان حمل و نقل ریلی کشور» و «هدایت سرمایه‌گذاری در بخش توسعه زیربنایی» به‌عنوان برنامه‌ها و اولویت‌های حوزه حمل و نقل کشور اعلام شد.

**پروژه های کارآمد در اولویت دریافت تسهیلات صندوق 
رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی همچنین گفت: اعطای تسهیلات ارزی و ریالی به بخش خصوصی و تعاونی در حوزه های مختلف آب و کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و صنایع تبدیلی و تکمیلی و توجه به پروژه های موثر و کارآمد در مسیر توسعه اقتصادی کشور با اولویت سود آوری و بازگشت مطمئن منابع از اولویت های امسال است.
وی افزود: صندوق تلاش می کند با رعایت تمامی قوانین و مقررات مصوب در اساسنامه و نظامنامه های صندوق طی فرآیند اعطای تسهیلات ارزی و ریالی به بخش خصوصی و تعاونی، هم سو با سیاست های کلان اقتصادی کشور و برنامه های دولت، تاکید و توجه خود را بر پروژه های موثر، کارآفرین و صادرات محور در مسیر توسعه اقتصادی کشور معطوف کند.
به گزارش ایرنا، منابع صندوق توسعه ملی از محل درآمد حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی تامین می شود که میزان آن در بودجه سال 1397 کل کشور از 20 درصد پیشین به 30 درصد افزایش یافته است.
این منابع به صورت تسهیلات از طریق بانک های عامل به سرمایه گذاران بخش های اقتصادی پرداخت می شود.