۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

احتمال کمبود دارو دامپزشکی در پاییز سالجاری/ صادرات ۱۸.۵میلیون یورو داروی دامی تا امروز

۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۳
کد خبر: 285584
احتمال کمبود دارو دامپزشکی در پاییز سالجاری/ صادرات ۱۸.۵میلیون یورو داروی دامی تا امروز

رییس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران گفت: به دلیل تشدید مشکلات بانکی از روزهای پایانی سال گذشته ورود مواد اولیه داروهای دامی به کشور کند شده و به نظر می‌رسد در ماه‌های فصل پاییز با کمبود دارو دامپزشکی رو به رو شویم.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ حجت‌الله ذبیحی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه در حال مذاکره با وزارتخانه های مربوطه برای رفع مشکلات تامین مواد اولیه داروهای دامی هستیم، افزود: توافقاتی با وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت داشته ایم تا راهکارهای عملی برای رفع مشکلات بانکی وانتقال پول پیدا کنیم.

وی  ادامه داد: با رفع مشکلات بانکی تامین مواد اولیه امکان پذیر خواهد شد اما، کمبودی که اکنون با آن روبه رو شده ایم اثرات خود را خواهد گذاشت.

ذبیحی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کمبود داروی دامپزشکی در بازار نداریم، اظهار کرد: هم اکنون انواع داروی دامی و طیور به وفور در داروخانه های دامپزشکی وجود دارد و به میزان کافی در دسترس دامداران و مرغداران است.

به گفته وی؛ از ابتدای سال جاری تا امروز موفق به صادرات 18.5 میلیون یورو داروی دامی شده ایم.

رییس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران از ذخیره واکسن تا پایان سال97 و مواد اولیه واکسن تا پایان سال 98 در انواع دامی و طیور خبر داد و گفت:  این ذخایر ما را  تا 2 سال آینده بی نیاز از واردات واکسن کرده است.

ذبیحی در پایان خواستار جلوگیری از ایجاد جو روانی در بازار داروهای دامی و بی توجهی دامدارن و مرغداران به شایعات کمبود داروی دامی شد.