۰ نفر

مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه:

آب از تیرماه به چشمه علی باز می‌گردد

۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۱۵
کد خبر: 277418
آب از تیرماه به چشمه علی باز می‌گردد

مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: از ۳۰ سال پیش آب در چشمه علی نوسان داشته است و خشک شدن این چشمه فقط مربوط به حفاری های مترو نیست اما از اواسط تیر آب دوباره به چشمه علی باز می گردد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی امام به جلسه‌ای که امروز در شورای شهر با حضور محسن هاشمی رئیس شورا و خلیل‌آبادی عضو شورا درخصوص خشک شدن چشمه علی داشتند اشاره کرد و گفت:‌در این جلسه گزارشی از مطالعات طرح توسعه جنوبی خط 6 به خصوص در مباحث زمین‌شناسی و آب‌های زیرزمینی ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه در گزارش اشاره شده است مسیر اولیه خط 6 به دلیل اینکه به ابنیه تاریخی شهرری آسیب نزند تغییر کرده است، گفت:‌ اعلام شده بود که حفاری‌های صورت گرفته باعث خشک شدن چشمه‌علی شده است که البته در گزارشات ما  اعلام شد که از قبل نوسانات آب در چشمه‌علی وجود داشته است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: طی گزارش به دست آمده از سابقه آب‌دهی چشمه‌علی این طور بود که از 30 سال گذشته نوسانات آبی وجود داشته است و قبل از اینکه مترو حفاری انجام دهد این نوسانات بوده است و این آمار را سازمان آب ارائه کرده است.

مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه ادامه داد: از سال 68 تا 92 نوسانات آب‌دهی بوده و این موضوع به دلیل ماهیت زمین‌شناسی چشمه‌علی است.البته حفاری‌های مترو در خشک شدن چشمه‌علی تأثیر داشته است اما این تأثیر موقت است. 

وی یادآور شد: در حال حاضر توده سنگی در داخل تونل مترو است که آن را حفاری می‌کنیم و طی روزهای آینده این توده سنگی خارج می‌شود و دیگر مترو تأثیری در خشک شدن چشمه‌علی نخواهد داشت.

به گفته امام از اواسط تیرماه آب دوباره به چشمه‌علی باز می‌گردد البته تأکید می‌کنم که نوسانات همچنان وجود دارد و آن هم به دلیل خاصیت زمین‌شناسی چشمه‌علی است.