۰ نفر

آیا کیفیت پراید بهتر شده است؟

۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۹:۲۳
کد خبر: 156709
آیا کیفیت پراید بهتر شده است؟

در حالی دبیر انجمن خودروسازان در تازه‌ترین اظهارنظر خود، مدعی شده که با پروژه‌های اجرا شده در سال‌های اخیر، کیفیت دو خودروی پراید و وانت نیسان افزایش یافته، که کیفیت این خودروها همچنان در پایین‌ترین حد، یعنی تک‌ستاره است.

 استدلالی که احمد نعمت‌بخش در خصوص کیفیت پراید آورده، این بوده که از حدود ۱۸ میلیون دستگاه خودروی سواری در حال تردد در کشور، حدود یک سوم آنها پراید است، بنابراین طبیعی است که میزان تصادفات این خودرو بیشتر از برخی دیگر از خودروهای با تیراژ تولید پایین باشد. همچنین وقتی یک سوم سواری‌های در حال تردد در کشور را پراید تشکیل می‌دهد، طبیعی است که تعداد خودروهای پراید مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی و به دنبال آن تعداد عیوب این خودرو بیش از سایر خودروها باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، این در شرایطی است که براساس آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در شهریور امسال تعداد 56 هزار و 943 دستگاه خودرو سبک تولید شد که 93 درصد از حجم تولید به خودروهای سواری و 7 درصد دیگر به خودروهای وانت اختصاص داشت. خودروهای سبک تولیدی کشور در این ماه شامل 35 مدل خودرو در گروه سواری و 6 مدل در گروه وانت بود.

جدول سطوح کیفی خودروهای سبک در شهریور 95 نشان می‌دهد که کیفیت خودروهای سایپا 132X، سایپا 131X، سایپا 111X در پایین‌ترین حد و تک‌ستاره است. در این گزارش، کیفیت وانت‌نیسان دوگانه‌سوز نیز در پایین‌ترین حد و تک‌ستاره اعلام شده است.

این در حالی است که مقایسه تغییرات کیفی این خودرو نسبت به مرداد 95 نیز نشان می‌دهد که کیفیت این خودروها هیچ تغییر نکرده است.

از سوی دیگر، تحلیل ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل در شهریور سال 94 نیز نشان می‌دهد که در گروه قیمتی خودروهای کمتر از 25 میلیون تومان، خودروهای سایپا 131X شرکت سایپا، سایپا 131X شرکت پارس‌خودرو و سایپا 132X به ترتیب 74.6، 75.6، 78.1 و 81.8 نمره منفی را به خود اختصاص دادند.