۰ نفر

تولید جنسیس کوپه متوقف می‌شود؟+ عکس

۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۰۸
کد خبر: 139727
تولید جنسیس کوپه متوقف می‌شود؟+ عکس

با وجود 2 فیس‌لیفت در طول 7 سال، جنسیس کوپه تکان چندانی به دنیای خودروهای اسپورت نداد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصرایران، براساس گزارش‌ها، تولید هیوندایی جنسیس کوپه پس از سال 2016 متوقف شده و خواهد مرد.

باور خبر بازنشستگی این خودرو که توسط سخن‌گوی شرکت هیوندایی اعلام شد سخت و غیرقابل باور است، اما به زودی این اتفاق رخ خواهد داد.

 

جنسیس کوپه

 

جنسیس کوپه در سال 2009 به عنوان مدل 2010 تولید شد و اینک پس از 8 سال درعنفوان جوانی بازنشسته می‌شود. این خودرو 2+2 صندلی که در طول سال‌های گذشته طرفداران زیادی نیز پیدا کرد، با یک موتور 4 سیلندر یا V6 و با قابلیت چرخ‌های عقب تولید می‌شد.

با تمام این مشخصات جنسیس کوپه به نحوی به نیسان Z یا مزدا RX-8 نزدیک می‌شود. شاید در آینده دلتنگ مقایسه این خودرو با دیگر اتومبیل‌های جهان شویم. با وجود 2 فیس‌لیفت در طول 7 سال، جنسیس کوپه تکان چندانی به دنیای خودروهای اسپورت نداد.

این مدل، خودروی مهمی برای گروه صنعتی هیوندایی محسوب می‌شد، چرا که خودروهای اسپورت این کمپانی قبل از سال 2009 به نحوی مظلوم واقع شده و کمتر دیده شدند. با این وجود هیوندایی اصلاحات زیادی را روی بخش‌های موتوری جنسیس کوپه انجام داد تا بتواند آن را در نمایشگاه سالانه "سما" SEMA نشان دهد.

اینک پس از کاهش رونق بخش کوپه‌ها در جهان، زمان آن رسیده که جنسیس کوپه نیز ناپدید شود. به خصوص که از این پس "جنسیس" به عنوان بخش لاکچری هیوندایی استفاده خواهد شد.

اما براساس گزارش‌های قبلی، هیوندایی با مدل جدیدی از کوپه در کنار 6 مدل دیگر در سال 2020 وارد خواهد شد تا مدل های این گروه خودروسازی "6تایی" شود.

 

جنسیس کوپه

 

جنسیس در نظر دارد تا سال 2020 میلادی، شش خودروی مختلف را به بازار عرضه نماید و حتی نام دو مورد از آنها نیز مشخص شده است. یکی از آنها G80 نام دارد که سدانی کوچک خواهد بود و دیگریG70   است که ظاهرا به شکل یک سدان اسپورت ساخته می‌شود.

این دو مدل به علاوه چهار اتومبیل دیگری که قرار است تا سال 2020 ساخته شوند همگی از نوع محور عقب خواهند بود و آنطور که جنسیس اعلام کرده، تمام این مدل‌ها از زبان طراحی مشترکی بهره برده و فناوری‌های اختصاصی و نوینی را در خود جای خواهند داد.

نامگذاری مدل های برند لوکس هیوندای با الهام از برندهای لوکس آلمانی و ژاپنی انجام خواهد شد. ساختار الفبایی-عددی که حرف G در کنار یک عدد قرار می‌گیرد و نام‌های احتمالی G90،G80 یا G70 خواهند بود.