۰ نفر

صدور کارت اعتباری 4میلیونی برای فرهنگیان

۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۹:۴۱
کد خبر: 79653

مدیرعامل بانک سرمایه از صدور کارت اعتباری۴ میلیون تومانی به فرهنگیان از اردیبشهت خبرداد و گفت: قرار است مسکن ارزان قیمت برای فرهنگیان تولید و به صورت اقساطی در اختیار آنها قرار گیرد.

خیراله بیرانوند در جمع خبرنگاران از صدور دو نوع کارت در سال جاری خبرداد و گفت: کارت اعتباری تخفیف دار برای فرهنگیان با سقف اعتباری ۴ میلیون تومان احتمالا از اردیبهشت ماه صادر خواهد شد، این کارت فقط کارمزد دارد و در صورت تسویه به موقع سودی به آن تعلق نخواهد گرفت و ۱۸ ماهه و ۲۴ ماهه خواهد بود که به کرات قابل شارژ و تقسیط است و تاثیری در ایجاد نقدینگی ندارد.

مدیرعامل بانک سرمایه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش در این زمینه تصریح کرد: در راستای این طرح حداقل یک میلیون و ۷۵۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته مشمول کارت اعتباری و ۱۰ میلیون دانش آموز مشمول کارت های چند منظوره می شوند.

وی تصریح کرد: این بانک طرحی را با کمک شرکت بازرگانی طراحی کرده که براساس آن قرار است کالاهای اساسی تولید داخل از طریق شرکت های تعاونی توزیع فرهنگیان به وسیله کارت های اعتباری تخفیف دار به فروش برسد. فرهنگیان می توانند از طریق اینترنت اقدام به خرید این کالاها کنند، این طرح کمک مناسبی برای خروج از رکود شرکت های تولیدی است.

بیرانوند همچنین از تولید مسکن ارزان قیمت برای فرهنگیان خبر داد و گفت: این خانه ها توسط شرکت های تابعه بانک سرمایه و با هدف بازسازی بافت های فرسوده ساخته خواهد شد. قرار است این خانه ها به صورت انبوه ساخته و در پایان ساخت به فرهنگیان به صورت اقساطی واگذار شود، کلانشهرهای کشور برای اجرای این طرح در اولویت قرار دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، مدیرعامل بانک سرمایه با اشاره به انعقاد قرارداد با منطقه آزاد کیش گفت: در راستای این تفاهم نامه برای سکنه کیش قرار است کارت کیش وندی صادر شود.

وی با اشاره به بازگشایی نماد این بانک در فرابورس در ۲۶ اسفند ماه سال گذشته اظهارداشت: اولین روز از سال ۹۴ برای سهام این بانک صف خرید تشکیل شد و قیمت آن از ۱۶۵ تومان روز بازگشایی به ۲۱۷ تومان تا روز گذشته رشد کرده است.

وی همچنین از آماده باش شعب بانک سرمایه برای حضور در بازارهای بین المللی در راستای بیانیه سوییس خبر داد و اضافه کرد: قرار است این بانک حضور پررنگی در مناطق آزاد داشته باشد.

مدیرعامل بانک سرمایه در خصوص دلایل رشد نرخ سود سپرده های بانکی نیز افزود: تحریم ها سبب شد تا محدودیت هایی در فعالیت اقتصادی و گشایش اعتبارات اسنادی ایجاد شود و این در حالی است که تا قبل از تحریم وجوه مورد نیاز بابت واردات مواد اولیه و تجهیزات به صورت نسیه پرداخت می شد.

وی افزایش ناگهانی نرخ ارز را از دیگر دلایل رشد نرخ سود بانکی اعلام کرد و افزود: بانک مرکزی در دولت یازدهم ایجاد انضباط پولی را در دستور کار خود قرار داده با هدف پیشگیری از افزایش تورم از انتشار اسکناس بدون پشتوانه خودداری کرد و در نتیجه این امر سبب شد تا عرضه ثابت و تقاضا سه برابر شود.

ییرانوند در پایان تصریح کرد: اگر محدودیت های بین المللی رفع شود فعالان اقتصادی می توانند از اعتبارات بین المللی استفاده کنند و فشار از تقاضای ریال برداشته خواهد شد و بنابر این کاهش نرخ سود بانکی دیگر نیاز به دستور بانک مرکزی ندارد.