۰ نفر

رسانه‌ها معرفی کردند

بهترین فیلم های شش ماهه نخست 2014

۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۲۰:۵۸
کد خبر: 51740

بالاخره وارد ماه جولای شدیم. ماه هفتم میلادی. همین موضوع بهانه ای شده برای وبسایت ها، مجلات و خبرگزاری های سینمایی جهان تا بهترین فیلم های شش ماهه نخست خود را معرفی کنند.

شش ماه از سال 2014 سپری شد. سالی که به شدت سینمایی است و آثار کارگردانان برجسته ای روی پرده نقره ای سینماها خواهد رفت. اگرچه در این شش ماه فیلم های زیادی اکران شده اند اما باید توجه داشت که اکران مهم ترین فیلم ها تازه از این به بعد است که آغاز می شود. فیلم های اکران تابستانه که در جولای و آگوست اکران می شوند و همین طور فیلم های اکران فصل جوایز. اما همان طور که اشاره شد در شش ماهی که گذشت هم فیلم های خوبی راهی پرده ها شدند. این 10 فیلم، برترین آثار اکران شده سال 2014 تاکنون از دید منتقد وبسایت فرست شویینگ است.

بهترین فیلم های شش ماهه نخست ۲۰۱۴

10- مردان ایکس: روزهای گذشته آینده کارگردان: برایان سینگر بازیگران: هیو جکمن، جنیفر لاورنس، مایکل فاسبندر، هاله بری، الن پیج، ایان مک کلن و... نظر منتقد: اتان اندرتون بعید می داند که نام این فیلم در پایان سال هم جزو 10 فیلم برتر او باقی بماند. با این وجود این فیلم را دوبار در سینما دیده است و آن را بهترین ایکس من تاریخ می داند. همین طور اندرتون معتقد است که «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» فرصتی به دست داده تا موارد اضافی و غیر جذاب فیلم های قبل از بین برود.

بهترین فیلم های شش ماهه نخست ۲۰۱۴

9- سر آشپز کارگردان: جان فاواریو بازیگران: جان فاواریو، رابرت داونی جونیور، سوفیا ورگارا، اسکارلت جوهانسون، داستین هافمن و... نظر منتقد: این فیلم برای هواداران فاواریو خوشایند است. بازگشت کارگردان «مرد آهنی» به ریشه هایش فیلمی ساخته که برای شیفتگان سینما خیلی دوست داشتنی است. اندرتون البته این وعده را می دهد که اگر مخاطبی شیفته سینما هم نباشد می تواند از داستان پدر و پسری که به خاطر علاقه مشترکشان به غذای خوش مزه با هم همکاری می کنند، لذت ببرد. همین طور فیلم طوری ساخته شده تا شما را تا ساعت ها بعد از دیدن آن گرسنه نگه دارد!

بهترین فیلم های شش ماهه نخست ۲۰۱۴

8- ویرانه غمگین کارگردان: جرمی ساولنیه بازیگران: ماکون بلیر و... نظر منتقد: این فیلمی است که اندرتون بدون هیچ شناختی از آن و در جشنواره ساندنس دید. معتقد است که تجربه اش، از این بهتر نمی شد. هم چنین او از بازی ماکون بلیر در این فیلم با مضمون انتقام ستایش کرده است.

7- به هم رسیدند کارگردان: دیوید وین بازیگران: امی پولر، پل راد، کوبی اسمالدرز و... نظر منتقد: اتان اندرتون می داند که خیلی از منتقدین از «به هم رسیدند» چندان دل خوشی ندارند اما او فیلم را پسندیده چرا که آن را یکی از فیلم های خوب باقی مانده در ژانر کمدی رمانتیک می داند و آن را با کلاسیک های این ژانر مقایسه کرده است. همین طور او این فیلم را یک کمدی همراه با پارودی می داند و آن را در رده «هواپیما» و «فرانکنشتاین جوان» قرار می دهد.

6- یورش 2 کارگردان: گرت ایوانز بازیگران: ایکو یوویس، آریفین پوترا، اوکا آنتارا و... نظر منتقد: دنباله اکشن ها اکثرا چندان چیز چشم گیری از آب در نمی آیند و حتی پایین تر از قسمت اول قرار می گیرند. اما گرت ایوانز توانسته یک اکشن خوب را بسازد که نه تنها نسبت به فیلم نخست یک پیشرفت چشمگیر به حساب می آید، بلکه ما بین فیلم های اکشن هم یک فیلم خوب محسوب می شود. شما در این فیلم هر ضربه را احساس می کنید. اندرتون حتی پیشنهاد داده تا گرت ایوانز یک کلاس فیلم اکشن سازی برگزار کند و به بزرگان این ژانر مجددا یاد دهد که چطور می توان یک اکشن فوق العده ساخت.

بهترین فیلم های شش ماهه نخست ۲۰۱۴

5- 22 جامپ استریت کارگردان: کریس میلر، فیل لرد بازیگران: چانینگ تاتوم، جونا هیل، ویت راسل و... نظر منتقد: اگرچه دنباله های زیادی در این لیست قرار گرفتند اما اندرتون معتقد است که امسال سال خوبی برای دنباله ها هست. او بعد از ستایش کارگردانان قسمت دوم «21 جامپ استریت» پایان بندی فیلم جدید را تحسین کرده است.

بهترین فیلم های شش ماهه نخست ۲۰۱۴

4- کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان کارگردان: آنتونی و جوئل روسو بازیگران: کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، سباستین استان، ساموئل ال جکسون و... نظر منتقد: یک دنباله دیگر، یک فیلم کمیک بوکی دیگر. آنتونی و جوئل روسو عشقشان به تریلر های سیاسی دهه 70 را وارد فضای فیلم های کمیک بوکی مارول کرده اند و نتیجه «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» شده است. منتقد فرست شویینگ همین طور بازی ها و اکشن فیلم را ستوده و عنوان کرده که اگر حضور ابرقهرمانان در این فیلم نبود، می شد آن را با فیلم های جیمز باند یا جیسون بورن اشتباه گرفت.

3- خود زندگی کارگردان: استیو جیمز بازیگران: راجر ایبرت، چاز ایبرت، مارتین اسکورسیزی و... نظر منتقد: شاید خود راجر ایبرت هم اگر فیلم مستند زندگیش را می دید شگفت زده می شد. او این فیلم را به همه کسانی که سینما را دوست دارند پیشنهاد کرده است. مستندی که با صحبت هایی از تنی چند از بزرگ ترین چهره های صنعت فیلمسازی آمریکا همچون مارتین اسکورسیزی و ورنر هرزوگ همراه شده است. حیف که خود ایبرت آن قدر زنده نماند که این فیلم را ببیند. البته اندرتون یک تقلب کوچک هم انجام داده است. اکران عمومی این فیلم از 4 جولای( روز گذشته) آغاز شده که طبیعتا به خاطر همین 4 روز نمی توان آن را جزو فیلم های شش ماهه اول دانست!

بهترین فیلم های شش ماهه نخست ۲۰۱۴

2- فیلم لگویی کارگردان: فیل لرد و کریس میلر صداپیشگان: چانینگ تاتوم، ویل آرنت، مورگان فریمن و... نظر منتقد: بله! دومین فیلم کریس میلر و فیل لرد. همان طنزی که «ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی» و «21 جامپ استریت» را جذاب کرده بود، باعث شد تا فیلمی با استفاده از قطعات لگو هم به جذاب ترین شکل قابل تصورش ساخته شود. شاید قبل از دیدن این فیلم بسیاری فکر نمی کردند که چنین انیمیشن قدرت مندی را ببینند اما «فیلم لگویی» هم تصورات را عوض کرد.

بهترین فیلم های شش ماهه نخست ۲۰۱۴

1- بچگی کارگردان: ریچارد لینک لیتر بازیگران: پاتریشیا آرکوئت، الار کولترن، ایتن هاوک نظر منتقد: اگرچه اکران عمومی این فیلم هم تا 11 جولای اتفاق نمی افتد و شاید بتوان گفت که اندرتون باز هم تقلب کرده است اما خودش چنین عقیده ای ندارد. او معتقد است از آنجایی که این فیلم بارها در جشنواره های گوناگون به نمایش در آمده به هیچ عنوان مثل «خود زندگی» نیست و به راحتی می تواند در این لیست قرار بگیرد. خود منتقد این فیلم را اولین بار در جشنواره ساندنس دیده و حالا آن را در صدر فهرست فیلم های مورد علاقه اش در شش ماهه نخست سال 2014 قرار داده است. فیلمی که لینک لیتر آن را در طول 12 سال و با بازیگران مشابه ضبط کرده است. همین موضوع باعث می شود تا به عقیده منتقد فرست شویینگ با یک گنجینه دستاورد سینمایی رو به رو باشیم. روایت فیلم هم به عقیده اندرتون منحصر به فرد است و شاید دیگر شاهد چنین فیلمی با این روایت نباشیم. این هم از 10 فیلم نخست شش ماهه اول سال 2014 به عقیده اتان اندرتون. نکته جالب نبود فیلم «گرند هتل بوداپست» است. جالب تر این که خود اندرتون هم به نبود فیلم جدید وز اندرسون واقف است و قبل از این که شکایتی به وی شود توضیح داده که به نظر او این فیلم در رتبه یازدهم قرار دارد، پس در لیست وی خبری از فانتزی «گرند هتل بوداپست» نیست.