۰ نفر

بحران دستمال توالت در ونزوئلا! +تصاویر

۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۷:۵۶
کد خبر: 134610
بحران دستمال توالت در ونزوئلا! +تصاویر

وخامت وضعیت اقتصادی در ونزوئلا که از ماه‌ها قبل تشدید شده است ابعاد گسترده‌تری پیداکرده و صف های طولانی مردم برای تامین کالاهای اساسی به تصویر متداول در این کشور تبدیل شده است؛ در این میان بحران دستمال توالت بار دیگر به یک بحران فراگیر تبدیل شده است.

طی ماه‌های اخیر در ونزوئلا مردم برای خرید برنج، شیر و سایر مواد غذایی ضروری در صف‌های طویل می‌ایستند و گاه شب را در صف‌ها به صبح می‌رسانند. تشکیل این صف‌ها در بعضی از مناطق حتی با تنش‌ها و درگیرهایی روبرو بوده است و به دلیل افزایش درگیری‌ها در صف خرید مواد غذایی، آمار تماس‌های تلفنی برای مداخله پلیس در فروشگاهها افزایش یافته است و پلیس مجبور بوده است تعداد نیروهایش برای امنیت فروشگاه‌ها را افزایش دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرادید، در همین حال کمبود دستمال توالت که طی این سال‌ها کم و بیش زندگی مردم این کشور را تحت تاثیر قرار داده بار دیگر به یک بحران فراگیر بدل شده است؛ رسانه های این کشور نیز بحران دستمال توالت را منجر به "پایمال شدن غرور ملی" مردم این کشور دانسته اند و سیاست های اقتصادی دولت را به نقد کشیده‌اند.
بر پایه گزارشات از دو سال قبل تاکنون بحران کمبود دستمال توالت در ونزوئلا به اندازه‌ای حاد شده که دولت کارخانه‌های تولید دستمال توالت را تحت نظارت خود قرار داده است.
کارشناسان می‌گویند وجود بازار سیاه صادرات پدیده عجیبی است که خود را بیش از پیش در زمینه بازار دستمال توالت نشان می دهد؛ از آنجا که این کالا از اقلام ضروری مردم به شمار می رود ارز دولتی برای واردات آن پرداخت می‌شود این امر سبب شده بسیاری از واردکنندگان آن را با ارز دولتی به کشور وارد کنند اما از آنجا که فروش داخلی آن کمتر از 20 درصد برای آنها سود دارد بار دیگر دست به صادرات آن بزنند. عکس‌هایی که در زیر می بینید در همین رابطه وضعیت بحرانی صف خرید دستمال توالت و قفسه های خالی فروشگاه‌های این کشور از این اجناس را نشان می‌دهد.